وزیر ارتباطات مهمان تلفنی مناطق محروم خراسان شمالی شد
کد خبر: 3940494
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
با پیگیری‌های نماینده مجلس؛

وزیر ارتباطات مهمان تلفنی مناطق محروم خراسان شمالی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیگیری نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی به دنبال تماس تلفنی با ریش سفیدان مناطق محروم و مرزی خراسان شمالی گفت‌وگو کرد و مشکلات آنان را بررسی کرد.

وزیر ارتباطات با پیگیری‌های نماینده  مجلس، مهمان تلفنی  مناطق محروم خراسان شمالی شدمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه طی جلسه اختصاصی دو ساعته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان درباره  کمبودهای استان بررسی‌های لازم انجام شد، اظهار کرد: محمد جواد آذری جهرمی،  به منظور بررسی پوشش شبکه‌های تلفن همراه، اینترنت خانگی و تلفن همراه و شبکه شاد با ریش سفیدان مناطق مرزی و محروم استان و همچنین تعدادی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان به گفت و گوی تلفنی پرداخت.

وحیدی اضافه کرد: پس از بیان کمبودهای مناطق روستایی و عدم دسترسی دانش آموزان، دانشجویان و مردم به تلفن همراه در برخی مناطق روستایی و افت تحصیلی و ارتباطی  طی این جلسه با دستور وزیر ارتباطات  مقرر شد بستر ارتباطی استان در تمام بخش‌ها مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار گیرد و با تامین و  ارسال تجهیزات مورد نیاز زمینه افزایش پوشش تلفن همراه و اینترنت فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین با تماس وزیر و ارزیابی موردی روستاهای کهنه جلگه، بچه‌دره، چخماقلو، خرتوت، هاور، کاستان، دهستان راستقان، دهستان گیفان و غیره مقرر شد بستر اینترنتی ارتقاء یافته و  از اینترنت  نسل سه و چهار برخوردار شوند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از نتایج این دیدار غیر حضوری، تقاضای افزایش دستگاه‌های ATM پست بانک در استان بود. در حال حاضر۳۴ دستگاه وجود دارد و مقرر شد مجوز ۸۰ دستگاه دیگر نیز صادر شود.

وحیدی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تخصیص اعتبار مورد نیاز ویژه ساختمان سرپرستی بانک، افزود: پیگیری‌های مشترک از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک مرکزی برای ایجاد شعب پست بانک در شهرستان‌های راز و جرگلان و گرمه انجام شد.

نماینده مردم بجنورد مانه و سملقان راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مرسولات پستی استان در گذشته از کانال استان گلستان جابه جا می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاه نقاب برای جابه جایی مرسولات پستی استان ایجاد شده اما به علت نبود کامیون برای جابه‌جایی مرسولات از کامیون‌های استیجاری استفاده می‌شود که هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و  لزوم رفع این کمبود در استان احساس می‌شود.

وی  ادامه داد: اعتبار مورد نیاز  برای ایجاد سکوی تخلیه و بارگیری و کامیون چهار میلیارد تومان است که نیاز است دستورات لازم برای اختصاص این اعتبار نیز صادر شود و امیدواریم تا پایان سال جاری پیگیری‌های انجام شده به نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این دیدار با دستور ویژه وزیر ارتباطات مقرر شد ۱۵۰ کیلومتر جدید به سهم اجرای فیبر نوری در بستر ارتباطی خراسان شمالی افزوده شود.

گفتنی است، با دعوت نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد وزیر ارتباطات در فرصتی مناسب در خراسان شمالی حضور پیدا کند.

انتهای پیام
captcha