هرگونه‌ تهدیدی علیه کشور را در نطفه خفه می‌کنیم
کد خبر: 3952866
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

هرگونه‌ تهدیدی علیه کشور را در نطفه خفه می‌کنیم

وزیر دفاع گفت: دکترین ما بازدارندگی فعال است و مراقبت می‌کنیم هر جا تهدیدی علیه ما شکل گیرد، در نطفه خفه می‌کنیم؛ اینکه می‌گویند چرا در منطقه حضور دارید یعنی دست‌وپایتان را جمع کنید تا ما تهدیداتی علیه شما انجام دهیم اما کاملاً اشتباه می‌کنند این اتفاق نمی‌افتد زیرا این منطقه، منطقه ماست و سیاست ما هم روشن است، امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تأمین می‌شود نه کسانی که از آن‌طرف دنیا آمده و ادعاهای گزاف می‌کنند.

هرگونه‌ تهدیدی علیه کشور را در نطفه خفه می‌کنیم

به گزارش ایکنا از قزوین، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۲۰ بهمن در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در دوره‌های مختلف شاهد انقلاب‌های متعددی در اقصی نقاط دنیا بودیم. انقلاب‌ها شباهت و تفاوت‌هایی دارند، شباهت همه انقلاب‌ها این است که مردم از یک نظام منزجر و متنفر می‌شوند و به‌عنوان خواست عمومی می‌خواهند نظام حاکم را تغییر دهند، ممکن است گاهی کارگران یا کشاورزان مورد ظلم واقع شوند و این ظلم به‌قدری بزرگ شود که بقیه به آن‌ها حق می‌دهند و پشت سر آن‌ها قرار می‌گیرند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: اما نوع دیگری از انقلاب دیگر حالت قشری ندارد و یک خواست عمومی است، انقلاب اسلامی ایران از این جنس بود و همه مردم ایران خواستند که نظام منحوس شاهنشاهی که یک نظام غیرعاقلانه، نامشروع و غیرمنطقی بود در ایران حاکم نباشد و به‌جای آن نظام دیگری که متناسب شأن ایران است حاکم شود.

وی تأکید کرد: در اغلب انقلاب‌ها خواست مردم در قالب کلمات و مفاهیم پرمغزی در قالب شعار مطرح می‌شوند، این شعارها متناسب با نوع انقلاب متفاوت است درواقع شعار می‌تواند قشری یا اساسی باشد، در انقلاب اسلامی مردم شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر می‌دادند.

امیر سرتیپ حاتمی بیان کرد: شعار مردم ایران نشان می‌داد مردم از اینکه استقلال ندارند به ستوه آمده‌اند، مردم رژیم حاکم را رژیم وابسته‌ای می‌دانستند که عزت و استقلالشان را از بین برده بود و از حکومت مستبدین ناراحت بودند و فریاد آزادی سر دادند، مردم در مقابل نظام پادشاهی و شاهنشاهی، نظام جمهوری اسلامی را درخواست کردند که بر مبنای احکام دین اسلام حکومت جاری شود.

وی یادآور شد: یکی از تفاوت‌های انقلاب‌ها این است که بعد از گذشت زمان شعارها فراموش می‌شوند و افرادی در تلاش هستند که انقلاب‌ها را منحرف کنند، اما در انقلاب اسلامی مردم و مسئولین پایبندی کردند و تا امروز به این شعارها پایبند ماندیم.

وزیر دفاع اظهار کرد: معمولاً انقلاب‌ها به یک قدرت و مجموعه‌ای وابسته هستند اما مردم ما استقلال خالص خواستند و شعار نه شرقی نه غربی سر دادند، استقلال خالص مردم هزینه داشت اما پای آن ماندند تا اینکه ما با بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی مواجه شدیم، ما پیش‌ازاین هم در جنگ اقتصادی بودیم اما در سه سال اخیر با بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی روبه‌رو شدیم، به لطف الهی و به یمن تدابیر رهبر، تلاش مردم و پایبندی مردم توانستیم بر شعارهای اصلی ایستادگی کنیم و پیش برویم.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: امروز که به حوزه دفاع نگاه می‌کنم با تمام وجود مردم ایران را تحسین می‌کنم چراکه زمانی آن‌ها استقلال می‌خواستند ما حجم تجهیزات زیادی داشتیم اما کاملاً وابسته بودیم، هم‌اکنون در کنار ما کشورهایی وجود دارند که ازنظر تجهیزات کامل اما وابسته هستند و اگر چند ماه پشتیبانی قطع شود تجهیزاتشان قابل‌استفاده نخواهد بود اما امروز ما در کشور به لطف الهی در حوزه دفاع توانمندی‌هایی داریم که در اختیار خودمان است.

وی اظهار کرد: هرجایی با تهدیدی مواجه شویم می‌توانیم مقابله کنیم، یک روز این تهدید مستقیم نظامی دشمن و یک روز تهدید نیابتی دشمن است، یک روز نیز شاهد شکل دیگری از تهدیدها هستیم؛ با تکیه‌بر توانمندی هرزمانی که فرماندهان ما اراده کنند برای مقابله با هر نوع تهدید ابزارها و تجهیزات در فرصت بسیار منطقی زمانی در اختیارشان قرار می‌گیرد چراکه دانشمندان در این حوزه فعال هستند.

وزیر دفاع افزود: امروز زمان تبدیل ایده به محصول در صنایع دفاعی بسیار خوب است این شعار نیست بلکه در کوتاه‌ترین زمان تجهیزات طراحی و تأمین می‌شود، دشمن دوست داشت جنایاتی که علیه ملت‌های عراق و سوریه و یمن انجام داد را جلوتر از آن‌ها در ایران انجام دهد اما موفق نشدند چراکه فرماندهان ما حرکت درست را انتخاب کردند.

وی تأکید کرد: ما درحالی‌که با مشکلات و گرفتاری‌ها مواجه بودیم به‌جای اینکه در مقابل فشار، تحریم و محدودیت بایستیم و عزا بگیریم دست روی زانوی خودمان گذاشتیم و به علم دانشمندان و متخصصان ایرانی تکیه کردیم.

امیر سرتیپ حاتمی بیان کرد: اگر ما در سال ۵۷ تنها ۳۲ محصول نظامی وابسته داشتیم و یک خط تولید مستقرشده بود که امکان ارتقای آن را هم نداشتیم امروز به مدد دانشمندان بیش از ۸۰۰ محصول دفاعی در دسترس ما است که متناسب با نیازمان می‌توانیم تولید کنیم.

وی اظهار کرد: تولید می‌تواند گران شود چون به لحاظ مالی هم در محدودیت بودیم اما چون خالصانه خواستیم هزینه دفاعی امروز ما با هیچ‌کدام از کشورهای اطراف ما قابل قیاس نیست و بسیار کم است، گاهی هزینه دفاع ما یک‌سوم و حتی نصف هزینه سایر کشورها است، ما سهمی از تولید ناخالص داخلی را صرف حوزه دفاع می‌کنیم و یک امنیت پایدار را فراهم می‌کنیم.

امنیت مانند اکسیژن است

وزیر دفاع اظهار کرد: امنیت مانند اکسیژنی است که استنشاق می‌کنیم تا زمانی که هست وجودش را متوجه نمی‌شویم اما زمانی که یک اتفاق در اهواز یا در مجلس شورای اسلامی می‌افتد یا یک دانشمند عزیز ما را ناجوانمردانه ترور می‌کنند همه متوجه می‌شویم که می‌تواند طور دیگری هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن وسعش در همین حد است هر موقع آمد کاری کرد متکی بر این توان پاسخ محکمی گرفت و امکان ناامنی نداشت، خدا را شاکریم که توانستیم شعار استقلال را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه دفاعی عملی کنیم، استقلال دفاعی پایه دفاع اقتصادی و سیاسی است این زمینه برای ما فراهم‌شده است.

امیر سرتیپ حاتمی یادآور شد: این بدان معنا نیست که استقلال ما تضمین‌شده است دشمن با تمام توان کار می‌کند و سیلی از تجهیزات وارد منطقه می‌شود که بخشی از این‌ها برای دوشیدن حکام مرتجع منطقه است اما زمانی که این تجهیزات انبار می‌شوند مشکلاتی را ایجاد می‌کند بنابراین باید تیزبین و دقیق از این بازدارندگی که ایجاد شده مراقبت کرد.

وی تصریح کرد: دکترین ما بازدارندگی فعال است و مراقبت می‌کنیم هر جا تهدیدی علیه ما شکل گیرد، در نطفه خفه می‌کنیم؛ اینکه می‌گویند چرا در منطقه حضور دارید یعنی دست‌وپایتان را جمع کنید تا ما تهدیداتی علیه شما انجام دهیم اما کاملاً اشتباه می‌کنند این اتفاق نمی‌افتد زیرا این منطقه، منطقه ماست و سیاست ما هم روشن است، امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تأمین می‌شود نه کسانی که از آن‌طرف دنیا آمده و ادعاهای گزاف می‌کنند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه آن‌ها می‌گویند چرا تسلیحات نظامی دارید، می‌گوییم آن‌ها که نداشتند به چه سرنوشتی دچار شدند این سخن آن‌ها یعنی توان دفاعی خود را تضعیف کنید تا هر زمان خواستیم تهدید کنیم.

وی تأکید کرد: ما قدرت دفاعی‌مان را با چنگ و دندان و کوشش دانشمندان و متخصصان کشور به دست آورده‌ایم و در حدی که بازدارندگی دفاعی کشور حفظ شود آن را تقویت و حفظ می‌کنیم و به هیچ‌کسی هم ارتباطی ندارد.

امیر سرتیپ حاتمی اظهار کرد: استان قزوین نیز در این حوزه در داشتن نیروهای مسلح مقتدر نقش مهمی دارد، نیروهای مسلح متعلق به همه ملت هستند و اگر اتفاقی بیفتد نیروهای مسلح تحت فرماندهی کل قوا دفاع می‌کنند، اگر جان یک دختربچه دوساله در هر جای کشور خاش، تهران، قزوین درخطر باشد ما جانمان را فدای او می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم خطری ایجاد شود.

وی یادآور شد: استان قزوین میزبان بخش مهمی از نیروهای مسلح و صنعت دفاعی است و از رکن مهم امنیتی کشور حمایت می‌کند، امیدواریم بتوانیم در استان قزوین خدمات خوبی ارائه کنیم و در بخش صنایع نظامی بخش‌های مختلفی را توسعه دهیم، امروز نیز واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار مخزن cng در قزوین افتتاح شد که بخش مهمی از نیازهای کشور را تأمین می‌کند، درواقع سرریز فناوری‌های نظامی در حوزه غیرنظامی قرار گرفت، این کارخانه برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و فعالیت آن باعث رونق اقتصاد استان قزوین می‌شود.

انتهای پیام
captcha