پایان مرحله نخست انتخابات تعیین رهبران حماس در نوار غزه
کد خبر: 3955848
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

پایان مرحله نخست انتخابات تعیین رهبران حماس در نوار غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از برگزاری انتخابات داخلی برای تعیین رهبران این جنبش در نوار غزه و با مشارکت ده‌ها هزار نفری رأی‌دهندگان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از پایان مرحله نخست انتخابات داخلی خود برای تعیین رهبران این جنبش خبر داد.

در بیانیه حماس آمده است: مرحله نخست انتخابات داخلی حماس در نوار غزه و با مشارکت ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهرانی که حق رای‌دهی و نامزد شدن در انتخابات را دارند، به پایان رسید.

بر اساس این بیانیه، انتخابات داخلی حماس از جمعه، اول اسفند و در فضایی مثبت، دموکراتیک، شفاف و به شکلی منصفانه و سازماندهی شده برگزار شد.

حماس تأکید کرد: باقی مراحل انتخابات داخلی این جنبش از جمله انتخاب شورای کل مشورتی و رئیس و اعضای دفتر سیاسی حماس تا پایان مارس برگزار خواهد شد.

انتخابات داخلی حماس هر چهار سال یک بار و در سه منطقه نوار غزه، کرانه باختری و خارج سرزمین‌های فلسطینی برگزار می‌شود.

انتخابات داخلی حماس در کرانه باختری به دلیل مسائل امنیتی و نفوذ رژیم صهیونیستی در این منطقه با مشکلات و پیچیدگی‌های بیشتری روبه‌روست.

حماس تأکید کرده بود که با وجود در پیش بودن انتخابات مجلس قانون‌گذاری فلسطین انتخابات داخلی خود را طبق رویه هر چهار سال یک بار برگزار می‌کند.

انتخابات پارلمانی فلسطین در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha