تولید محتوای الکترونیک در فضای فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش
کد خبر: 3956437
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

تولید محتوای الکترونیک در فضای فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل بیش از ۱۷ برنامه قرآنی، فرهنگی، هنری و تربیتی در هفته تربیت اسلامی برگزار می‌شود، گفت: تولید و ارتقای محتوای الکترونیک فرهنگی در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه‌ساز تزریق برنامه‌ها و هموار شدن مسیر خدمت و تعالی این حوزه خواهد شد.

17 برنامه فرهنگی و تربیتی در هفته تربیت اسلامی اجرایی می‌شود / ضرورت داشتن نگاه تخصصی و جامع گرابه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 9 اسفندماه در دیدار با کادر حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل، اظهار کرد: تبلور اندیشه‌های والا و ناب  تربیت اسلامی در اهداف سند تحول بنیادین، حکایت از جامعیت و ریزبینی این سند در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی دارد.

وی از تجلیل از معاونان و مربیان منتخب استان، برگزاری مسابقه ویژه مربیان و معاونان پرورشی و مشاوران مدارس از بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت مجازی از زندگی‌نامه شهدای والامقام رجایی و باهنر و توزیع هزار جلد کتاب جذاب‌سازی کلاس‌های درس دینی بین مربیان، مشاوران و معاونین پرورشی مدارس را به عنوان مهم‌ترین این برنامه‌ها یاد کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی به عنوان فعالیت‌های بدون مرز یاد کرد و ادامه داد: داشتن نگاه تخصصی، جامع گرا و نقادانه لازمه موفقیت و خدمت در حوزه فرهنگی، هنری و پرورشی است و رؤسای ادارات، کارشناسان، معاونین، مربیان و فعالان این حوزه لازم است تا ضمن مطالعه و با نگرش جامع دراین حوزه گام بردارند و از هرگونه حرکت بدون پشتوانه فکری و برنامه‌ای پرهیز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی در بهارستان علم و ادب را اصلی‌ترین رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان دانست و تصریح کرد: عامل بودن مربی در حوزه‌های مختلف قرآنی، تربیتی، فرهنگی، هنری و پرورشی می‌تواند آثار پایدار و ماندگاری را در متربی ایجاد کند که در تمام طول عمر وی را از سقوط در ورطه گمراهی حفظ کند.

واقعی با بیان اینکه بین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ارتباطی دو سویه و مستقیم برقرار است، افزود: خروجی ارتباط و تعامل بین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی زمینه‌ساز تربیت و پرورش انسان‌هایی تمام ساحتی، مهارت محور، توانمند، متعهد و متخصص می‌شود.

وی، سم پاشی‌ها، کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان در این حوزه را در امتداد پروژه نفوذ دانست و بیان کرد: یکی از مسیرهایی که باید به طور جد و مستمر مراقبت و محافظت شود؛ بستر فضای مجازی است که سلامت و امنیت روح و روان دانش‌آموزان را هدف گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از حوزه فرهنگی و پرورشی به عنوان حساس‌ترین حوزه در نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: تولید و ارتقای محتوای الکترونیک فرهنگی در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه‌ساز تزریق برنامه‌ها و هموار شدن مسیر خدمت و تعالی این حوزه در خطه قهستان زمین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha