آغاز جزءخوانی آیات وحی در حرم شاهچراغ(ع) / اعلام برنامه‌های رمضانیه
کد خبر: 3964527
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

آغاز جزءخوانی آیات وحی در حرم شاهچراغ(ع) / اعلام برنامه‌های رمضانیه

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی بدون حضور مخاطب و به‌صورت پخش زنده از شبكه‌های سیما در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن كریم، گفت: رمضان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی است و هر كسی باید به سهم و وسع خویش در این زمینه تلاش كند.

وی با بیان اینكه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی همه ساله به‌مناسبت این ماه مبارک و فرخنده برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام می‌دهد، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های حرم مطهر برای ماه نزول قرآن با توجه به شرایط شیوع كروناست و عمده این برنامه‌ها بدون حضور مخاطب و در بستر فضای مجازی و یا شبكه‌های سیما اجرا می‌شوند.

سلامی مهم‌ترین برنامه‌ رمضانیه این ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی به‌صورت روزانه برشمرد و گفت: این برنامه در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 11:30 تا 12:30 در سالن دارالعباده حرم مطهر‌ بدون حضور مخاطب برگزار می‌شود كه به‌صورت مستقیم از شبكه استان فارس و شبكه 4 سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) بیان كرد: همچنین ویژه‌برنامه «ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی» كه ویژه حزب‌خوانی قرآن كریم توسط دانشجویان و دانش‌آموزان است در طول ماه مبارک رمضان با همكاری شورای قرآن و عترت استان در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی اجرای ویژه‌برنامه‌های رمضانیه رادیو حرم در دو بخش صبح و بعدازظهر، برگزاری سخنرانی مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر، برگزاری مسابقه اینترنتی «ماه خدا» در طول ماه مبارک و از طریق سایت حرم مطهر، اجرای ویژه‌برنامه روزه اولی‌ها، بیان احكام روز ویژه نوجوانان، كارگاه ارتباط مؤثر با نوجوان كه همگی در بستر فضای مجازی برگزار می‌شوند را از جمله برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام كرد.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس بیان كرد: زیارت امین‌الله در طول ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در صحن حضرت شاهچراغ(ع)، قرائت دعای ندبه، دعای كمیل و غیره نیز از دیگر برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر هستند.

انتهای پیام
captcha