اعلام برنامه‌های شب قدر در نگین جنوب ايران
کد خبر: 3968248
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

اعلام برنامه‌های شب قدر در نگین جنوب ايران

همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، ویژه برنامه‌های مختلفی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ايران اسلامي برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی این آستان مقدس شب گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه با بیان اینكه همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، ویژه برنامه‌های مختلفی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر برگزار می‌شود، گفت: این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۲۳ تا ۳ بامداد شب‌های قدر در صحن حرم مطهر با تلاوت قرآن آغاز و در ادامه، دعای جوشن کبیر قرائت خواهد شد و پس از آن، سخنرانی مذهبی و مراسم قرائت دعاهای ابوحمزه ثمالی و قرآن به سر برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۱ اردیبهشت ماه در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام احمدی و حاج سعید خائف پناه قرائت می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین فرهنگی به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کند.

سلامی ادامه داد: در شب ۲۱ رمضان که مصادف با شب شهادت حضرت علی(ع) است، حاج خلیل نگهبان و حاج مهدی عرشی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند و در ادامه آیت‌الله دژکام، تولیت حرم مطهر پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن می‌پردازد و پس از آن حاج کاظم محمدی، دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: ۱۵ اردیبهشت‌ماه، همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک، دعای جوشن کبیر با نوای حاج سید عباس انجوی و کربلایی فتح اللهی قرائت می‌شود و در ادامه آیت‌الله سید احمد خاتمی به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌کند. پایان بخش برنامه‌های هر سه شب قدر نیز قرائت دعای قرآن به‌سر خواهد بود.

وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه امیر دل‌ها از ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت ماه، ویژه برنامه برای کودکان در لیالی قدر و برپایی ایستگاه صلواتی در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در صحن حرم مطهر از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

انتهای پیام
captcha