ضرورت رعایت ضوابط میراث‌ فرهنگی در منطقه‌ جهانی هورامان
کد خبر: 3989914
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

ضرورت رعایت ضوابط میراث‌ فرهنگی در منطقه‌ جهانی هورامان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان رعایت ضوابط و مقررات میراث‌ فرهنگی در منطقه ثبت‌ جهانی شده هورامان را لازم و ضروری برشمرد.

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان شامگاه گذشته، 19 مردادماه در نشستی با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات یونسکو و میراث‌ فرهنگی در زمینه اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی در منطقه‌ جهانی هورامان برای تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای حفظ و صیانت از این منطقه الزامی است.

وی افزود: توسعه راه‌های منطقه‌ جهانی هورامان از دیگر نیازمندی‌های اصلی این منطقه است که باید ارگان‌های ذی‌ربط با هماهنگی این اداره‌ کل وارد عمل شوند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان حمایت‌ها و همکاری‌های ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمینه‌های به ثمر نشستن اهداف اداره‌کل و ثبت‌جهانی منظرفرهنگی هورامان را بسیار مناسب و درخور توجه دانست و بیان کرد: همکاری بیشتر با اداره‌کل امور روستایی استانداری کردستان برای پیشبرد اهداف مشترک در منطقه‌جهانی هورامان امری ضروری است و در این راستا باید جلسات تخصصی‌تر و بیشتری برنامه‌ریزی و برگزار شود.

معرفی روستاها هورامان در دستور کار قرار گیرد

الفت راغب، مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان نیز با تأکید بر لزوم هم‌افزایی امکانات دو ارگان در راستای توسعه بیش از پیش هورامان اظهار کرد: توسعه مسکن روستایی با تأکید بر حفظ معماری و رعایت قوانین و مقررات میراث‌ فرهنگی در دستور این اداره‌کل است.

وی افزود: ارائه اطلاعات مناسب و درست در زمینه اهمیت تاریخ، فرهنگ و آداب‌ و رسوم هورامان به مردم استان و کشور یکی از راه‌های حفاظت از این منطقه‌جهانی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان بیان کرد: آموزش دهیاران یکی از برنامه‌های جاری این اداره‌کل است که لازم است این آموزش‌ها با موضوع ثبت‌جهانی هورامان و قوانین و مقررات میراث‌فرهنگی تطبیق داده شود.

وی جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین حامل سوخت در منطقه‌جهانی هورامان را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: ساماندهی تابلوهای مسیرها و معرفی روستاها و شهرهای منطقه‌هورمان، ایجاد مراکز رفاهی و.. باید در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha