مسئله‌یابی؛ مهم‌ترین امر در حوزه مسئولیت‌های قرآنی
کد خبر: 4001502
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
یک خدمت بی منت / ۵

مسئله‌یابی؛ مهم‌ترین امر در حوزه مسئولیت‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با گلایه از وجود مشکلات حل نشده در حوزه آموزش قرآن گفت: مسئله‌یابی باید در صدر فعالیت‌های مسئولان قرآنی جامعه باشد‌.

مسئله‌یابی؛ مهم‌ترین امر در حوزه مسئولیت‌های قرآنیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گاهی مسائل و مشکلاتی در حوزه آموزش و یا پرداختن به قرآن وجود دارند که چون به درستی به آن پرداخته نشده، تفکری صورت نمی‌گیرد و بنابراین حل شدن آن زمان می‌برد.

وی افزود: باید نشست‌های جامع و با حضور فعالان قرآنی استان برگزار شود تا به صورت ماهانه و براساس فصل‌های تراکمی آموزشی، آسیب‌ها و مشکلات شناسایی شده تا بتوان به صورت نظام مند برای آن کاری کرد.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی گذاشته‌ایم مشکلات پشت سر یکدیگر دائما به وجود آیند در حالی که برای حل مشکل قبلی کاری نکرده‌ایم نباید  انتظار داشته باشیم مشکلات حداقل در مقطع زمانی کوتاه حل شوند.

رضایی ادامه داد: اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حل این مشکلات و خدمت بی منت به قرآنیان تمهیداتی اندیشیده و ماهانه بازدید از موسسات قرآنی را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: باید کمی تفکر کرد تا با حل مسائل و مشکلات به صورت مقطعی از به اصلاح تلمبار شدن مشکلات و سپس عدم انگیزه و یا به هم ریختگی برای حل آن ممانعت کرد.

رضایی یادآور شد: مهم‌ترین مسئله در حل مشکلاتی که سال‌هاست در حوزه قرآنی وجود دارد همین مسئله یابی با بهره گیری از تمام تفکر فعالان قرآنی و براساس تفکر بومی است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم باید ابتدا باید مسئله شناسایی شود تا بتوان برای آن کاری کرد در غیر این صورت مانند پزشکی که اشتباه تشخیص داده، راه نه تنها درمان موثر واقع نخواهد شد بلکه مسئله‌ای دیگر نیز  ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha