ارسال محموله‌های امدادی فارس به مناطق زلزله‌زده هرمزگان
کد خبر: 4013366
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

ارسال محموله‌های امدادی فارس به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه فارس، استان معین هرمزگان در حوادث غیرمترقبه است، در پی وقوع زلزله روز گذشته هرمزگان، 23 کامیون و تریلر حامل چادر امدادی و موکت همراه با چهار تیم تخصصی امدادی به مناطق زلزله زده جنوب کشور اعزام شدند.

محموله‌های امدادی، زلزله هرمزگانبه گزارش ایکنا از فارس، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس امروز، 24 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله روز گذشته هرمزگان و بروز خسارتی در پی این زلزله از اعزام 4 تیم تخصصی ـ عملیاتی اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده استان هرمزگان خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع دو زمین لرزه 6.4 و 6.3 ریشتری در استان هرمزگان کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی شعب سراسر استان فارس به حالت آماده باش کامل درآمده و بر اساس درخواست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور تیم‌های تخصصی اسکان اضطراری این جمعیت جهت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر از این حادثه به استان هرمزگان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه فارس به عنوان استان معین هرمزگان در حوادث غیرمترقبه است، گفت: دو هزار و 700 دستگاه چادر امدادی و 5 هزار تخته موکت توسط 23 کامیون و تریلر از هلال احمر استان فارس به مناطق زلزله زده جنوب کشور ارسال شد.

درویشی تصریح کرد: یک دستگاه بالگرد این جمعیت نیز به استان هرمزگان اعزام تا در روند امدادرسانی نیز تسهیل صورت پذیرد. همچنین فرماندهی عملیات امداد و نجات این استان در مناطق زلزله‌زده توسط معاون امداد و نجات هلال احمر فارس که هم اکنون در منطقه حضور دارد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر فارس نیز به حالت آماده‌باش سراسری درآمدند، گفت: تیم‌های تخصصی بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) این جمعیت آمادگی لازم را جهت اعزام به مناطق را دارا هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از آمادگی تیم‌های حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا نیز خبر داد و گفت: در صورت درخواست جمعیت هلال احمر مرکز تیم‌های حمایت‌های روانی معاونت امور جوانان این دستگاه نیز به استان هرمزگان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha