۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم خراسان‌جنوبی واگذار شد
کد خبر: 4035179
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم خراسان‌جنوبی واگذار شد

۳۴۰ فقره سند از اسناد املاک شبه علوی همزمان با دهه فجر و در ارتباط تصویری با رئیس بنیاد مستضعفان به مردم خراسان‌جنوبی واگذار شد.

آیین اهدای اسناد املاک علوی و شبه علوی در خراسان جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، آیین اهدای اسناد املاک علوی و شبه علوی، امروز، 20 بهمن‌ماه در هشتمین روز از دهه فجر  خراسان‌جنوبی در سالن ایثار اداره بنیاد مستضعفان بیرجند برگزار شد.

در این آیین که با ارتباط تصویری با سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان همراه بود، ۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم استان خراسان‌جنوبی واگذار شد.

محمدعلی بیجاری، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان‌جنوبی در این نشست گفت: طی سال‌های گذشته هزار و ۴۹۸ قطعه زمین در قالب اموال علوی و شبه علوی با مساحت ۲۸۳ هزار و ۸۶۶ متر مربع به مردم استان واگذار شده است.

وی افزود: قیمت کارشناسی شده این اموال ۹۳۷ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال بوده که ۹۹ درصد در قالب تخفیفات و فقط یک درصد مبلغ از جامعه هدف اخذ شده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار واگذاری ۲۳ درصد مربوط به امسال بوده که بیانگر توجه بنیاد مستضعفان به برگرداندن حق مردم است، تصریح کرد: ارزش ۳۴۰ قطعه قابل واگذاری امروز ۳۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که ۹۸ درصد این مبلغ به جامعه هدف تخفیف داده شده است.

مدیرکل اموال و املاک خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر هفت تشکل بنیاد مستضعفان در قالب بنیاد علوی، شرکت پیوند خاوران، بانک سینا، بیمه سینا، شرکت مطهری، اموال و املاک و نیروگاه برق قاین در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند که بنا به دستور مقام معظم رهبری برای حضور بنیاد علوی در هر استان یک شهرستان به‌عنوان معین انتخاب می‌شود و در حال حاضر این بنیاد در شهرستان درمیان در راستای محرومیت‌زدایی مستقر است.

بیجاری گفت: در سال جاری زمین‌های متعدد به مساجد و حسینیه‌ها، دستگاه‌های دولتی و اقدامات عام‌المنفعه واگذار شده که ۳۲ زمین فقط مربوط به آموزش و پرورش برای ساخت مدارس است.

وی اظهار کرد: اراضی موسوی در بیرجند پس از سال‌ها با دستور رئیس بنیاد مستضعفان به‌صورت رایگان به ۸۰۰ نفر از جامعه هدف واگذار شد و در روستای موسویه قاین که در زمان شوکت‌الملک اراضی آن بر مدار ۱۴ تصرف شده بود، بعد  از انقلاب ۱۲ سهم در اختیار بنیاد و دو سهم در اختیار اوقاف بود که در این روستا هم تاکنون ۲۵۰ قطعه تحویل شده و مابقی را پیگیری می‌کنیم که زمین‌ها به‌صورت رایگان در اختیار مالکان اصلی آن قرار گیرد.

مدیرکل اموال و املاک خراسان‌جنوبی یادآور شد: این اقدام در سایر نقاط استان هم به‌طور موردی صورت می‌گیرد که امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی بتوانیم هرچه سریعتر حق را به حق‌دار برسانیم.

انتهای پیام
captcha