دوره‌های غدیرشناسی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4064062
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

دوره‌های غدیرشناسی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: استفاده از اساتید کشوری دوره‌های غدیرشناسی در استان برگزار می‌شود و هفته گذشته چهار جلسه از این دوره‌ها در مصلای امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد.

حجت امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۲۳ خرداد در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به این که سال گذشته ستاد مردمی غدیر در تبلیغات اسلامی با همراهی مردم راه‌اندازی شد و امسال هم این مسئله در برنامه تبلیغات اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: امثال از همه ظرفیت‌های دارالقرآن، روحانیون مستقر و امامان پایگاه‌های اجتماعی و هیئات مذهبی برای برگزاری هر چه پرشورتر و با شکوه‌تر مراسمات غدیر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ده‌ها هزار غذای گرم، طبخ آش نذری در بیش از 140 محله ارومیه و توزیع بسته‌های معیشتی در ایام غدیر سال گذشته، افزود: سال گذشته علی‌رغم وجود محدودیت‌های کرونایی، مراسم غدیر که به همت مردم برگزار شد در نوع خود بی‌نظیر بود و این مسئله نتیجه عنایت خود امام علی علیه‌السلام و پای کار بودن مردم است که از جیب خودشان برای غدیر هزینه‌های میلیاردی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم عمل ارگان‌ها و سازمان‌ها به وظایف خود در قبال غدیر، گفت: باید ستاد غدیر با رویکرد معرفی امیرالمؤمنین(ع)، زدودن مظلومیت از چهره امام علی علیه‌السلام و دوری از برخوردهای سلیقه‌ای تقویت شود و تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با محوریت کتاب‌الغدیر و المراجعات و خطبه غدیر با استفاده از روحانیون تبیین غدیر را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی استمرار تبیین معارف نهج‌البلاغه و مولی‌الوحدین در طول سال را دومین مسئله مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: باید غدیر بهانه‌ای باشد تا بیان معارف امام علی(ع) و نهج‌البلاغه در طول سال استمرار داشته باشد و از نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان غربی که بحث نهج‌البلاغه را در طول سال برگزار می‌کنند و پرچم‌دار این عرصه هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام امامی شورآفرینی در مورد غدیر را سومین مسئله مد نظر در برنامه‌های امسال عنوان و بیان کرد: در حرکت‌های مردمی سال گذشته غدیر، 20 هزار پرچم بدون هزینه حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی و حاکمیتی در ارومیه پخش شد که ۷۰ عدد آن پرچم فاخر و بزرگ بود که بین هیئات مذهبی توزیع شد.

وی با اشاره به این که موسسات و خانه‌های قرآنی در سطح استان به صورت شبکه‌ای با تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند و از ظرفیت آنها در برنامه‌های غدیر استفاده خواهد شد، گفت: رهبر انقلاب غدیر را مایه وحدت امت اسلامی بیان می‌کنند و باید از ظرفیت اهل سنت که به اهل بیت(ع) و قرآن کریم ارادت دارند در بیان فضائل اهل بیت و کتاب الهی استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: تصمیم داریم با استفاده از اساتید کشوری دوره‌های غدیرشناسی را در استان برگزار کنیم و هفته گذشته چهار جلسه از آن با حضور حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در مصلای امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد.

وی به لزوم تبیین ولایت‌فقیه و کارآمدی نظام اسلامی در برنامه‌های غدیر اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت غدیر است و باید در مجالس و برنامه‌های خود، ارتباط ولایت‌فقیه و غدیر، فلسفه سیاسی اسلام و کارآمدی نظام اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود.

 

انتهای پیام
captcha