گلزارهای شهدای گیلان ساماندهی و بهسازی شدند
کد خبر: 4107575
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

گلزارهای شهدای گیلان ساماندهی و بهسازی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: در استان یک‌هزار و ۳۰۱ گلزار شهدا و هفت‌هزار و ۶۲ مزار شهید داریم که همه آن‌ها ساماندهی و بهسازی شده‌اند.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدا در استان اظهار کرد: در استان یک‌هزار و 301 گلزار شهدا و هفت‌هزار و 62 مزار شهید داریم که همه آنها ساماندهی و بهسازی شده‌اند.

وی با اشاره خدمات‌دهی به خانواده‌های ایثارگران، افزود: سامانه پاسخگویی تلفنی 1616 برای پیگیری مشکلات و درخواست‌های ایثارگران کل استان در نظر گرفته شده که کارشناسان، مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی سؤالات و راهنمای ایثارگران هستند.

داوطلب با اشاره به پرداخت هزینه‌های درمانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: انجام خدمات بالینی در منزل مانند تزریقات و فیزیوتراپی و خدمات زخم بستر برای خانواده شهدا و جانبازان صعب العلاج زمین‌گیر، ارائه خدمات مددکاری فردی و گروهی، مشاوره فردی و گروهی، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات و همایش‌های قرآنی و هنری، پرداخت تسهیلات بانکی از جمله خدماتی است که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با 17 اداره شهرستانی فعالیت می‌کند که 23 هزار و 454 جانباز، هفت‌هزار و 168 شهید و دو هزار و 644 آزاده را تحت پوشش دارد، گفت: سهمیه آزمون استخدامی، مشاوره‌های شغلی، پرداخت وام‌های اشتغالزایی به ایثارگران و معرفی به واحدهای بخش خصوصی برای اشتغال، تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، پرداخت هزینه‌های آموزشی دانشگاهی ایثارگران و انتشار کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت از دیگر خدماتی است که به خانواده‌های مشمولان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha