شورای قرآن فارس احیا می‌شود
کد خبر: 4139870
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰

شورای قرآن فارس احیا می‌شود

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از احیای دوباره شورای قرآن این استان با ریاست آیت‌الله دژکام خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از احیای دوباره شورای قرآن این استان با ریاست آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان خبر داد و گفت: این شورا به‌منظور هم‌افزایی و ایجاد هماهنگی میان نهادهای قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان احیا خواهد شد.

وی با اشاره به سبقه قرآنی استان فارس و شیراز اظهار کرد: در طول تاریخ می‌خوانیم که شیراز در بحث قرآن دارای جایگاه خاصی بوده است. شیراز در قدیم تنها شهری بوده است که دروازه قرآن داشته است. حافظ که تأکید می‌کند هرچه کردم همه از دولت قرآن کردم، از این خطه است. سعدی، شاعر بزرگ پارسی‌گوی که تمام اشعار و نثرهای نغز او برگرفته از آموزه‌های قرآن و عترت بوده است، از بزرگان این خطه است. ملاصدرای شیرازی، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مفسر بزرگ قرآن، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) که به کاتب قرآن شهره داشته است. وجود عمارت خدای‌خانه در مسجد جامع عتیق شیراز که کهن‌ترین مسجد شیراز با تاریخ یک هزار ساله است و در آن کتابت قرآن انجام می‌شده است، همگی گواه از سابقه درخشان قرآنی این دیار دارد.

فرهنگی اظهار کرد: با توجه به جایگاه درخشان شیراز و استان فارس در عرصه قرآن، اهتمام مسئولان ارشد استان به خصوص از ابتدای سال جاری بر قطب قرآنی شدن این دیار قرار گرفته است لذا تمام تلاش خود را برای رسیدن به این جایگاه انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، احیای شورای قرآن استان را تلاشی در همین راستا توصیف کرد و افزود: در این شورا نهادهای متولی قرآنی اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، حوزه‌های علمیه، خبرگزاری ایکنا و... عضویت دارند تا بتوانیم سطح فعالیت‌های قرآنی را در استان ارتقا بخشیم.

وی تأکید کرد: بنا داریم تا به یاری خدا ذیل این شورا مجامع تخصصی قرآنی اعم از مجمع قاریان، مجمع حافظان و... را تشکیل دهیم تا بتوانیم در هر مجمع به صورت تخصصی مباحث جامعه قرآنی را دنبال کنیم.

فرهنگی با تأکید بر اینکه قطعاً نظرات و تجربیات نخبگان قرآنی به‌ویژه پیشکسوتان قرآنی برای ارتقا و تقویت فعالیت‌های قرآنی به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه راهگشا خواهد بود، گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به سهم وسع خویش خدمتی به قرآن داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha