مراسم سالگرد آیت‌الله محقق کابلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4146194
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

مراسم سالگرد آیت‌الله محقق کابلی برگزار می‌شود

مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محقق کابلی در قم برگزار می‌شود.

مراسم سالگرد آیت‌الله محقق کابلی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محقق کابلی روز 19 خرداد ماه از ساعت 10 در مسجد اهل بیت(ع) واقع در 45 متری عماریاسر در شهر قم برگزار خواهد شد.

در این مراسم که سخنران آن حجت‌الاسلام والمسلمین فیاض ارزگانی است شاگردان و علاقه‌مندان به مرجعیت و استادان حوزه و دانشگاه حضور خواهند داشت. 

یادآور می‌شود آیت‌اله محقق کابلی، هشتم خردادماه سال 1307 هجری شمسی در روستایی واقع در ولایت پروان موسوم به «ترکمن» در شمال غرب کابل در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.

آیت‌الله محقق کابلی از سن 7 سالگی به فراگیری علوم دینی پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی در کابل به دلیل اشتیاقی که به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه «نجف» در عراق رفت و در آنجا از محضر اساتید نامی و برجسته حوزه علمیه نجف اشرف از جمله آیت‌الله سیدعبدالعلی سبزواری، آیت‌الله شیخ کاظم تبریزی، آیت‌الله سید عبدالحسین رشتی، آیت‌الله شیخ محمدتقی آل‌رازی، کسب فیض کرد.

وی از حضور اساتید بزرگ دیگر نیز مانند ملاصدرا، ملا هادی سبزواری و شیخ عباس قوچانی نیز بهره‌مند شد. آیت‌الله کابلی همچنین مدتی در دروس حضرت امام خمینی نیز شرکت کرد.

آیت‌‌الله محقق کابلی در دروس خارج اصول شیخ‌محمد باقر زنجانی، آیت‌الله خوئی، آیت‌الله حکیم، آیت‌الله سید حسین حمامی و آیت‌الله شیخ حسین حلی نیز شرکت کرده است.

وی پس از سال‌ها خدمت در عراق، افغانستان و جمهوری اسلامی به شیعیان نهایتا در شهر قم در سن 91 سالگی چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام
captcha