مردم مبلغ حق در جامعه باشند
کد خبر: 4149366
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
حجت‌الاسلام قمی:

مردم مبلغ حق در جامعه باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت مردمی‌شدن امر تبلیغ دینی در جامعه گفت: روحانیون و اساتید باید سررشته مبلغان باشند ولی این موضوع مختص این قشر نیست و همه مردم باید به امر تبلیغ بپردازند؛ باید راهی یافت که مردم خود مبلغ شده و به تبلیغ حق در جامعه بپردازند.

مردم مبلغ حق در جامعه باشندبه گزارش خبرنگار ایکنا، در ایام سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، رویداد ملی نهضت به مناسبت تجلیل از خادمان تبلیغ و تبیین اسلام ناب امروز، ۳۱ خردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حریزاوی، قائم‌ مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی اظهار کرد: زمانی که جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی از یک نظرگاه و به عنوان یک‌ واجب عقلی و شرعی از نظرگاه دیگر بر دوش همه قرار گرفته، گردهم آمدن و معرفی کسانی که قدم مؤثری در این جهاد بزرگ برمی‌دارند نیز خود جهاد دیگری است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در ابتدا و پیش از انقلاب اسلامی این سازمان را به نام اداره تبلیغ اسلام نام نهاده بودند و اندیشه چنین نهادی در نظر ایشان وجود داشت. این روز را هر سال گرامی می‌داریم و سعی داریم تا از افرادی که بدون هیچ مقام رسمی و انتساب قانونی برای رسالت الهی فعالیت و تلاش می‌کنند، تقدیر و تجلیل کنیم.

حریزاوی بیان کرد: از تمامی افراد و اساتیدی که گوشه‌ای از این رسالت الهی را در جای جای کشور بر عهده خود دیده و به دنبال نهادینه کردن رسالت الهی هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این همایش، مراسم تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ «حجت‌الاسلام رنجبر، منصوره کوشکی، حجت‌الاسلام سرلک، احمد حاجی‌شریف، ابوالفضل بهرام‌پور» با حضور خانواده شهیدان روح‌الله عجمیان و آرمان علیوردی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رنجبر، از برگزیدگان این‌ بخش در سخنان کوتاهی بیان کرد: کاری که شهدا و خدمتگزاران صادق در کشور انجام داده و می‌دهند، چنان بزرگ و تأثیرگذار است که ما شرمنده این هستیم که مورد تجلیل قرار گیریم. در جایگاه تبلیغ احساس می‌کنم که مردم همه به منزله فرزندان من هستند که این مسئله کارها را روان می‌کند و محبت دو طرفه را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم که به فکر حمایت از شبکه تبلیغ کشور باشند و قوانین مربوط در این زمینه را به خوبی تدوین و تصویب کنند.

در ادامه‌ و پس از اجرای دو سرود اینجا ایرانه و گلدختر از سوی گروه احسان، بخش دوم مراسم تجلیل از فعالان تبلیغ کشور در بخش هنر و رسانه برگزار شد که در این بخش از مریم شعبانی، کارگردان تئاتر، محمدحسین نیرومند، گرافیست، حسن روح‌الامین، نقاش تاریخ اسلام و اهل بیت(ع)، حسین حقیقی، خواننده انقلابی، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و مدیرعامل خبرگزاری صبا، سرباز روح‌الله رضوی، اهل کشمیر و فعال رسانه‌ای، حسین شاه‌مرادی، مدیر شبکه چهار سیما، سپیده بابایی، ورزشکار قهرمان و علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و مبلغ اسلام ناب تجلیل شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی بیان کرد: به زعم این کمترین، سنتی که طی آن هر سال حوالی یکم تیرماه از عده‌ای تقدیر می‌شود، سنتی حسنه است. در این زمینه هر سال گزارش کار خادمان نهضت تبلیغ اسلام ناب را اوایل شهریورماه محضر جامعه رسانه‌ای عرضه می‌کنیم. روز تبلیغ و دستگاه تبلیغی ما را یاد شهید حقانی می‌اندازد و در واقع اولین مبلغان، شهدا، شهدای تبلیغ و خانواده شهدا هستند. 

حجت‌الاسلام قمی گفت: یکی از گروه‌هایی که از ایشان تقدیر می‌شود، افرادی هستند که به طرق مختلف در کار تبلیغ و ترویج اسلام ناب فعالیت می‌کنند. یکی از دغدغه‌های ما در این جلسات نشر خوبی‌هاست. کسانی که کار خوبی کرده‌اند باید تجلیل شوند. نشر خوبی کاری تبلیغی است که باید رواج پیدا کند. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مرام امیرالمؤمنین(ع) که فرموند اگر به شما خوبی کردند باید آن را به همگان گفت و قدردانی از خوبی‌کنندگان را نشر داد، باید در جامعه ترویج پیدا کند. ما از پیامبر(ص) این‌گونه آموخته‌ایم که فریبکار کسی است که خوبی را پوشانده و بدی را نشر می‌کند.

وی با اشاره به مسئله مردمی‌شدن امر تبلیغ، افزود: روحانیون و اساتید باید سررشته مبلغان باشند منتهی این موضوع مختص این قشر نیست و همه مردم باید به امر تبلیغ بپردازند. حضرت علی(ع) همچون پیامبر(ص) زمینه گفت‌وگوی مردم با مردم و نشر حق و خوبی‌ها را فراهم می‌کردند. لذا سر رشته تبلیغ در دست اندیشمندان است و باید راهی یافت که مردم خود مبلغ شده و به تبلیغ حق در جامعه بپردازند.

در ادامه و پس از اجرای گروه سرود احسان، بخش سوم برنامه تقدیر از فعالان تبلیغ اسلام ناب در حوزه نشر خوبی‌ها برگزار شد که در این بخش از ریحانه سادات آل‌رسول، پزشک جهادگر، مصطفی جاوید، پاکبان اهل مشهد، حجت‌الاسلام سرخوش، فعال جهادی، غلامرضا رحیمی، فعال جهادی و آرمیتا رضایی‌نژاد، فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha