محافل حسینی خنثی‌كننده نقشه‌های دشمنان است
کد خبر: 4156777
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

محافل حسینی خنثی‌كننده نقشه‌های دشمنان است

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: شور و ارادت مردم شیفته اهل‌بیت(ع) در محافل حسینی در طول تاریخ تا به امروز همه‌ طرح‌های دشمنان را مانند کشف حجاب، ممنوعیت عزاداری و غیره ناکام گذاشته است.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) وقتی وارد سرزمین عراق شدند می‌پنداشتند که مردم کوفه دست از نفاق برداشته‌اند، اما اینگونه نبود بلکه هنوز بر بی‌وفایی خود استوار بودند. این بزرگ‌مرد دعوتشان را پذیرفتند اما می‌دانستند که چه سختی‌هایی قرار است که متحمل شوند. امام(ع) آن‌ها را به سوی هدایت دعوت کرد، عراقی‌ها اما دعوت حضرت را پس زدند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به بیان مناسبت‌های هفته پیش‌رو پرداخت و بیان کرد: به مناسبت چهارم مرداد‌ماه و سالگرد فوت رضا‌خان، حقیقتی را که باید دانست این است که باید ارزش محافل و جلسات عزاداری حسینی حفظ شود زیرا امام حسین(ع) نه فقط جان و مالشان را فدای اسلام کردند بلکه نوامیس خودشان را به خطر انداختند و همه‌دارایی‌های خود را فدا کردند. بنابراین ثواب‌هایی که در خصوص این عزاداری در کتب ادعیه و روایی وارد شده به هیچ‌وجه اغراق آمیز نیست.

فاطمی با ذکر اینکه مجالس حسینی، جمهوری اسلامی را تا امروز بیمه کرده و بیمه خواهد کرد، توضیح داد: انگلیس خبیث در طول تاریخ قصد داشت به‌وسیله‌ عمال دست‌نشانده خود در بین مردم مذهب‌زدایی کند، آنان همچنین می‌خواستند حجاب از سر بانوان برداشته شود اما رضاخان نتوانست چنین برنامه‌ای را به‌طور کامل عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: اتفاقات شکوهمند در طول تاریخ انقلاب از دفاع مقدس و دفاع از حرم و حماسه‌های ملت ایران همه نشان از این است که مجالس حسینی کشورمان را بیمه کرده است. شور و ارادت مردم شیفته اهل‌بیت(ع) در محافل حسینی در طول تاریخ تا امروز همه‌ طرح‌های دشمنان را مانند کشف حجاب، ممنوعیت عزاداری و غیره ناکام گذاشته است.

انتهای پیام
captcha