ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عزاداران حسینی در حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4158482
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عزاداران حسینی در حرم بانوی کرامت

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت گفت: طبق روال هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی همکاران ما در هلال احمر ، اورژانس، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی خود حرم مطهر، تیم یکپارچه‌ای را برای امداد، نجات و ارائه فوریت‌های پزشکی در داخل و اطراف حرم مطهر تشکیل می‌دهند.

دارالشفاء حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مهدی غلامرضایی، مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به حضور گسترده عزادارن حسینی در روز‌های نهم و دهم محرم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از آمادگی بخش بهداشت و درمان حرم مطهر برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در این دو روز خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق روال هر ساله در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی همکاران ما در هلال احمر استان قم، ۱۱۵ استان قم، آتش‌نشانی استان قم و فوریت‌های پزشکی خود حرم مطهر تیم یکپارچه‌ای را برای امداد، نجات و ارائه فوریت‌های پزشکی در داخل و اطراف حرم مطهر تشکیل می‌دهند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت افزود: ۱۱۵ استان با ۴۵ نیرو، هلال احمر با ۹۰ نیرو و آتش نشانی با ۲۵ نیرو از ابتدای صبح تا ساعات پایانی شب آماده‌باش کامل هستند و تیم فوریت‌های پزشکی آستان مقدس بانوی کرامت نیز در داخل حرم با ۲۵ نیرو برای خدمت‌رسانی به مردم انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در داخل حرم مطهر به صورت تیم‌های دو نفره ثابت و گشت پیاده حاضر هستند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پشتیبانی خودرویی هم شامل آتش‌نشانی، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در میدان آستانه، بلوار بهار، خیابان شهید نمر و خیابان اراک مستقر هستند تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

غلامرضایی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده گشت‌های موتورلانس نیرو‌های آتش‌نشانی و ۱۱۵ نیز در مناطق اطراف حرم مطهر گشت زنی و خدمت رسانی دارند.

وی افزود: دارالشفای حضرت معصومه(س) در میدان آستانه نیز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود و در بخش‌های پزشک عمومی، تزریقات، پانسمان، جراحی سرپایی و داروخانه به زائران و عزاداران حسینی خدمت‌رسانی خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha