توجه به اخلاق و معنویت لازمه پیشرفت در فناوری کشور است
کد خبر: 4163792
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

توجه به اخلاق و معنویت لازمه پیشرفت در فناوری کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در کنار پیشرفت فنی و تکنولوژی پیشرفت ارزشی، اخلاقی و معنوی هم نیاز است وگرنه کشور ما در مقابل دشمنان کم خواهد آورد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۹ مرداد در دیدار با جمعی از کارکنان و مسئولان صنایع دفاع در استان ضمن تشکر از همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های پرسنل وزارت دفاع، افزود: در عرصه صنایع دفاعی به مرزی برسیم که در سطح بین‌الملل جایگاه خود را ارتقا داده و دشمنان را از اینکه بخواهند به هر شکلی به حریم کشور و نظام جمهوری اسلامی تجاوز و بی احترامی کنند، ناامید کنیم.

وی افزود: وضعیت موجود کشور نسبت به سال‌های آغاز انقلاب اسلامی بسیار تغییر کرده است، در زمان شاه پیشرفته‌ترین ارتش منطقه بودیم، ولی ارتشی که ژاندارم آمریکا در منطقه بود و ارتش ایران نبود، بنابراین هرچه از قدرت ارتش ما در آن زمان گفته می‌شود به عنوان یک تابعی از آمریکا و استکبار جهانی مطرحیم و مربوط به استقلال خودمان نیست و آن روز ایران نماینده استکبار بود و این وضعیت سال ۵۷ ایران است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به زمان وقع انقلاب اسلامی در ایران، گفت: وقتی گفتیم نه شرقی نه غربی مسلما تمام حمایت‌هایی که از ناحیه کشور‌های خارجی خصوصا آمریکا از ایران می‌شد، قطع شد و به جایی رسیدیم که باید خودمان را نشان می‌دادیم. آن روز دستاورد‌های ایرانیان در تکنولوژی و فناوری وجود نداشت و حمایت آمریکا هم قطع شده بود از این رو از تمام تجهیزات مدرن دنیا برای سال ۵۹ تا سال ۶۸ و پایان جنگ طرف مقابل ما، صدام بهره‌مند شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه در سال ۶۸ قدرتمندی ایران برای دفاع از مرز‌های خودش ثابت شد، تأکید کرد: توانمندی ایران در دفاع از مرز‌ها پس از قطع تمامی حامیان در رژیم سابق، حرف عجیبی است یعنی پشتیبان‌های شما کنار بروند و حمایت از طرف مقابل کنند و چیزی نداشته باشید، اما بعد از ۸ سال جنگ هرچه که مربوط به خودمان بود پس گرفتیم از این رو روزی که خرمشهر را گرفتند و سقوط اهواز بسیار نزدیک بود را نباید فراموش کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: عراقی‌ها پیش‌بینی کرده بودند با حمایت آمریکا و غربی‌ها با همین سرعت تهران را می‌گیرند و ما در طول آن ۸ سال چه کردیم که پیروز شدیم؟ به نظر بنده مهم‌ترین ابزار ما برای دفاع همان است که باید آن را حفظ کنیم و این صنایع را به آن اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام برای نجات کشور و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی به میدان نبرد رفتند، افزود: اگر این روحیه بین ما تبدیل شود به اینکه نان، پول و خوش گذرانی از خدا و میهن مهم‌تر است آنگاه هرچه در صنعت نظامی هم قوی باشیم، پیروز نخواهیم شد.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: هرچه در دنیا ساخته شود، متخصصان ایرانی توانایی این را دارند که با مهندسی معکوس آن را بسازند و این وضعیت مخصوص ما به تنهایی نیست، ولی الحمدالله ما بلد هستیم، ولی در آن طرف مرز و جریان مقابل ما هنوز ایده جدید مطرح است و در همه موارد معلوم نیست که ما حرف اول را بزنیم، یعنی در مقام قیاس ابزار و امکانات نظامی احساس نکنیم، چون توفیقاتی داریم روی دست آن‌ها هستیم و واقعیت را فراموش نکنیم. در صحنه جنگ با همه امکاناتی که وجود دارد رهبری فرمود امید باید زنده باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، گفت: در حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) آقای بادپا را ببینید، چه چیزی باعث شد از جان خود نترسد؟ طرف مقابل مسلح است و او با دست خالی تروریست داعشی را خلع سلاح می‌کند از این رو وقتی از جان خود نمی‌ترسیم معادله قدرت را به هم می‌زنیم و این کار که این اتفاق با ایمان و امید حاصل می‌شود، ایمان به اینکه خدا هست و امید به اینکه در آخر خط ما پیروز هستیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه ۵۲ سوره توبه می‌فرماید «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ» ما در هر دو صورت بردیم چه ما را بکشند به بهشت می‌رویم و پیروز هستیم و چه دشمنان را بکشیم پیروزیم و این باور در طرف مقابل شما شکل نمی‌گیرد، چون اصلاً یا خدا را قبول ندارد یا اگر قبول دارد می‌داند کاری که می‌کند خدا راضی نیست و غضب خدا را به جان خریده است، ولی ما این مسئله برایمان واضح است که در هر حال پیروزیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد در این راستا باشد باید مراتب پایین‌تر را کار کند و یکی از مسائلی که امروز جامعه ما مبتلا است این است که متأسفانه اهمیت حلال خوردن در اذهان بسیاری رها شده است. الان برخی در جامعه ما نسبت به خوردن حرام بی تفاوت شده‌اند و این موارد مسلما مانع اقتدار و عظمت کشور خواهند شد. شیطان مجال فساد و کار‌های زشت و نازیبا را ایجاد می‌کند و با این مسائل دشمن بیشتر نفوذ می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۱۵ سال پیش فرمودند که قصد دارند ایران را مثل اندلس فتح کنند، گفت: اسپانیا کشور اسلامی بوده و هنوز مساجدش محل گردشگری است و این مساجد پر از مسلمان بود و در مقابل کشور فرانسه ایستادگی می‌کردند همچنین یک چهارم خاک فرانسه فتح شده بود و به سمت فتح واتیکان و روم می‌رفتند و این وضعیت اروپا بوده از این رو می‌دانستند در‌مقابل شمشیر تیز مسلمانان نمی‌توانستند ایستادگی کنند و اصل کاری که کردند این بود که شراب خواری و زناکاری را بین مسلمانان اسپانیا رواج دادند و بعد از مدتی به راحتی مسلمانان شکست خوردند.

آیت‌الله دژکام با تشریح وضعیت فرهنگی جامعه، افزود: امروز همه ما نسبت به فرزندان خود وظیفه داریم که اگر رها شوند و آن فرهنگ و فکر رواج پیدا کرد، صنایع پیشرفته ما کارآمدی خود را از دست می‌دهد و روی این موضوع باید خیلی فکر کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دائما انسان‌ها در مقابل توطئه‌های شیطان قرار دارند، گفت: مقام معظم رهبری خطاب به سپاهیان عزیز فرمودند پاسداری از خود پس ابتدا خود را کنترل کنیم، لقمه حرام اقتضایش برای کار‌های زشت بیشتر است و همه باید حواسمان باشد و روی مسئله حلال و حرام بیشتر کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان سخنان خود تأکید کرد: فراموش نکنیم در کنار پیشرفت فنی و تکنولوژی پیشرفت ارزشی، اخلاقی و معنوی هم نیاز است وگرنه کشور ما در مقابل دشمنان کم خواهد آورد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha