دین‌داری در جوانان با حضور در هیئات مذهبی تقویت می‌شود
کد خبر: 4178498
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

دین‌داری در جوانان با حضور در هیئات مذهبی تقویت می‌شود

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان، هیئت مذهبی را محیطی برای تقویت دین‌داری در بین جوانان دانست و گفت: در دینداری عاطفه باعث رشد و ترقی انسان شده، از این رو خدای متعال احکامی را برای تقویت محبت و عاطفه قرار داده است.

حجت الاسلام محمد زاده رئیس تبلیغات اسلامی گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه هفتگی هیئت دانشجویی عاشقان ولایت به مناسبت سالگرد شهید آرمان علی‌وردی و با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس اداره‌کل تبلیغات اسلامی گرگان شب گذشته، 6 آبان در دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد.

رئیس اداره‌کل تبلیغات اسلامی گرگان با بیان‌ اینکه حضور در هیئات مذهبی سبب تقویت دین در جامعه می‌شود، گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) مبعوث نمی‌شدند و دین اسلام را بر ما عرضه نمی‌داشتند عملاً در رفتار و کردار فرقی بین افراد دین‌دار و غیردیندار نداشتیم، لذا دین اسلام که کامل‌ترین دین بوده منجر شده تا از تفریحات خود گذشته و در هیئات مذهبی حضور پیدا کنیم.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره بر اینکه تفاوت مبنایی ما با مابقی ادیان وجود عنصر «عاطفه» است، ادامه داد: در قرآن کریم در آیه 23 سوره مبارکه شوری، مزد رسالت پیامبر اسلام(ص)، محبت اهل‌بیت‌(ع) بیان شده و از طرفی طبق روایات فرد دین‌دار به فردی اطلاق شده که در وجود خود عاطفه دارد و آن را بروز می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدزاده، محبت کردن به دیگران را در واقع محبت به خود دانست و افزود: در دینداری «عاطفه» باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود، بنابراین احکام خدا همچون صدقه‌دادن، افطار دادن، مصافحه و... علاوه بر انتقال انرژی سبب تزریق حال خوب به خود فرد خواهد شد.

وی با بیان‌ اینکه محبت به والدین منبع اصلی تشکیل عاطفه است، گفت: خدای متعال در جای جای قرآن، عبادت خودش را در کنار احترام به پدر و مادر آورده و بهشت را زیر پای مادران قرار داده است، زیرا که مادران غرق در عاطفه‌اند، لذا اگر فردی نتواند عاطفه‌اش را شکل یا بروز دهد همچون ماشینی که ماه‌ها استارت نخورده می‌ماند و تبدیل به ربات می‌شود.

انتهای پیام
captcha