پیام استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 4188514
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

پیام استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

استاندار خراسان‌جنوبی در پیامی گفت: حوزه و دانشگاه در استان فرهنگ‌مدار خراسان‌جنوبی مانند دو مغز متفکر، نقش سرنوشت‌سازی در تعالی و شکوفایی جامعه ایفا می‌کنند و به‌طور قطع هر چقدر این پیوند استوارتر باشد، ثمراتش در استان نمایان‌تر خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استاندار خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«به نام خدا

«مسئله‌ وحدت حوزه و دانشگاه به اعتقاد من یکى از اساسى‌‌ترین و پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مسائل انقلاب است.» مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

نامگذاری سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به‌عنوان روز  وحدت حوزه و دانشگاه بنای مبارکی است که با تدبیر امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه پایه‌ریزی شد و به برکت خون این شهید و شهدایی همچون مطهری، بهشتی، باهنر و... که هم در دانشگاه و هم در حوزه منشأ اثرات فراوان بودند، هر روز استوارتر خواهد شد.

این دو نهاد مقدس، دو بازوی توانمند کشور هستند که در کنار هم می‌توانند راه‌های دشوار دستیابی به قله‌های پیشرفت را هموارتر سازند و بی‌شک حوزه در بُعد اسلامی و دانشگاه نیز از منظر علمی، تقویت و تعالی علوم، فرهنگ و اقتصاد را تأمین و تضمین خواهند کرد.

بدون تردید دانشگاهی می‌تواند در پرورش آینده‌سازان کشور، سربلند باشد که در کنار علم و دانش، به احیا و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی بپردازد و ما امروز بیش از هر زمان دیگری برای تحقق این مهم، به این وحدت مبارک نیازمندیم.

حوزه و دانشگاه در استان فرهنگ‌مدار خراسان‌جنوبی که در فعالیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، جایگاهی رفیع در کشور دارد، مانند دو مغز متفکر، نقش سرنوشت‌سازی در تعالی و شکوفایی جامعه ایفا می‌کنند و قطعاً هر چقدر این پیوند استوارتر باشد، ثمراتش در استان و کشور نمایان‌تر خواهد بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۷ آذر، روز «وحدت حوزه و دانشگاه»، آرزوی توفیق روزافزون عالمان حوزوی و فرهیختگان دانشگاهی استان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم، امید که بتوانیم در سایه همدلی و هم‌افزایی این دو قشر مؤثر در راستای پیشرفت و توسعه خراسان‌جنوبی گام‌های ارزنده‌ای برداریم.»

انتهای پیام
captcha