رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار به کتاب سال حوزه
کد خبر: 4196430
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار به کتاب سال حوزه

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه، گفت: همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه بزرگترین و موثرترین رویداد پژوهشی حوزویان است و امسال با رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار مواجه بودیم.

نشست خبری کتاب سال حوزهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسین سیدحمید جزایری دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در نشست خبری که امروز ۸ بهمن‌ماه که در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، بیان کرد: همایش کتاب سال حوزه و همچنین جشنواره مقالات علمی حوزه، بزرگترین و مؤثرترین رویداد پژوهشی حوزویان است و امسال با رشد ۳۵ درصدی ارسال آثار روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: ۱۰۳۱ کتاب، ۳۵۵ رساله دکتری یا سطح چهار و ۴۲۰ مقاله علمی به جشنواره ارسال شده که بعد از ارزیابی اجمالی و سپس ارزیابی تفصیلی توسط ۳ داور و بررسی در شورای‌ علمی دبیرخانه، ۴ اثر به عنوان آثار برگزیده و ۳۰ اثر شایسته تقدیر و ۳۲ اثر شایسته تحسین انتخاب شدند.

جزایری تأکید کرد: در گروه‌های علمی دبیرخانه به تحلیل کیفی آثار و بررسی نقاط قوت و ضعف آثار اعتنا ویژه خواهد شد و علاوه بر قالب‌های شکلی و محتوایی اثر، توجه به محورهای ویژه‌ای چون خانواده و هوش مصنوعی، محیط زیست، بیانیه گام دوم برای امتیازدهی توسط داوران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال 111 اثر  از طلاب ۱۱ کشور هند، نیجریه، کنگو، کنیا، عراق، سوریه، افغانستان، تونس، پاکستان، الجزایر و بوسنی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال حوزه ارسال شده است. اما اکثر آثار به زبان فارسی است و آثاری نیز از برخی زبان‌های دیگر به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسیده است، لذا باید گفت این همایش جنبه بین‌المللی دارد.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه بازه زمانی ارسال آثار از اسفند ۱۴۰۱ تا اول تیرماه امسال بود که این مهلت تا پایان مردادماه تمدید شد، گفت: در همایش امسال از مقام فاخر مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید و نیز سه ناشر برتر تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پایان تأکید کرد: اختتامیه همایش، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری ساعت ۹ در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء قم با سخنرانی حضرات آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha