وحدت و امیدآفرینی؛ محور بیانات نوروزی رهبر انقلاب
کد خبر: 4206709
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
امام‌‌جمعه شهرکرد بیان کرد:

وحدت و امیدآفرینی؛ محور بیانات نوروزی رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید به خصوص در راستای تقوای سیاسی را مهم دانست و گفت: اولین محور مورد توجه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امیدبخشی در جامعه بود که در سال جدید باید بتوانیم از ناامیدی، سستی و رکود جلوگیری کنیم و با امید حرکت خود را ادامه دهیم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و عید نوروز اظهار کرد: امید است که بتوانیم با عمل به وظایف از برکات ماه مبارک رمضان در تمام سال بهره‌مند شویم و بتوانیم در سال جدید با تفکر جهادی و جهادی عمل کردن به مقاصد مشخص شده برسیم.

وی توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید به خصوص در راستای تقوای سیاسی را مهم دانست و گفت: اولین محور مورد توجه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امیدبخشی در جامعه بود که در سال جدید باید بتوانیم از ناامیدی، سستی و رکود جلوگیری کنیم و با امید حرکت خود را ادامه دهیم.

نکونام پیشرفت‌های حاصل در عمر جمهوری اسلامی ایران را امیدآفرین دانست و تصریح کرد: ما از ابتدا تاکنون جلو آمده‌ایم و این علامت امید است و تنها جامعه‌ای ناامید می‌شود که گذشته تیره و تار داشته باشد.

وی با بیان اینکه وحدت دومین مسئله مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، افزود: وحدت مسئله مهم در جامعه اسلامی است که باید به‌صورت ویژه به آن توجه شود.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری وحدت بین هیئت‌های مذهبی، وحدت بین مردم و مسئولان، وحدت بین گروه‌های جهادی و فعالان اجتماعی و وحدت بین فرهنگیان، دانشگاهیان و اصناف را از مهم‌ترین وحدت‌ها در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در جامعه کنونی ما زیر سؤال‌ بردن یکدیگر بیشتر از ایجاد همدلی و وحدت به چشم می‌خورد که باید این مورد اصلاح شود.

نکونام افزود: وحدت تنها در درون شهرها محدود نمی‌شود و وحدت برون‌شهری، وحدت استانی و وحدت ملی و کشوری در ایران اسلامی باید شکل گیرد.

وی ماندن در مسیر ولایت، نصرت و نصیحت یکدیگر و خیرخواهی را باعث ایجاد وحدت سیاسی در جامعه دانست و گفت: باید مراقب وحدت در جامعه باشیم و با همدلی و هم‌افزایی آن را تقویت کنیم و همچنین تقویت سپاه و بسیج به عنوان راهکاری برای ایجاد وحدت به‌شمار می‌رود.

نکونام نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم را مسئله مهم دیگر در فرمایشات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب برشمرد و تصریح کرد: تولید در تمام عرصه‌ها از جمله صنایع مادر، صنایع دارویی و صنایع عفاف و حجاب و... مدنظر، اشتغال‌زا و مورد نیاز کشور است. 

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر تولید ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور گفت: این امر مشارکت همه مردم را می‌طلبد و تولید باید به گونه‌ای سازماندهی شود که برای مردم شوق‌آور باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در ادامه با توجه به پیش رو بودن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و نامگذاری این روز به‌عنوان روز تکریم خیرین در پانزدهم ماه مبارک رمضان بیان کرد: وجود تفرقه در جامعه‌ آن زمان، شخصیت‌شکنی و نفرت‌پراکنی از دلایلی بود که امامان معصوم(ع) به ناچار خانه‌نشین می‌شدند.

نکونام عبرت گرفتن از گذشته و پیش بردن جامعه به سوی اصلاح را مهم دانست و افزود: خیرین باید با الگو گرفتن از کرامات مالی و اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) امورات خیر خود را انجام دهند.

وی در پایان حمایت از مردم مقتدر غزه را در سال جدید مهم دانست و گفت: صهیونیست‌ها گویا هنوز نفهمیدند که در هر صورت شکست خورده‌اند و دیر یا زود جهان از جنایت‌های آن‌ها مطلع و آگاه خواهد شد و باید با سرافکندگی نابودی خود را تماشا کنند.

انتهای پیام
captcha