تقوا تنها ملاک برتری میان زن و مرد در اسلام است
کد خبر: 4207525
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
نماینده ولی فقیه در گلستان:

تقوا تنها ملاک برتری میان زن و مرد در اسلام است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به داستان‌ آدم و حوا در قرآن کریم، گفت: منحرف ساختن هر دو توسط شیطان نشان از هم سطح بودن آنان داشته و از طرف دیگر خدای متعال ملاک برتری را تنها تقوا بیان کرده و در بعضی آیات دیگر نیز زنان را الگو مردان و زنان دیگر معرفی کرده است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان روز گذشته، 9 فروردین ماه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: تمام دنیا علیه زن و جایگاه آنان در اسلام حرف می‌زنند، لذا باید بدانیم منطق اسلام و قرآن درباره نقش و جایگاه زنان چیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه برخی مفسرین اهل سنت و اهل شیعه تفسیر متفاوتی از آیه 18 سوره زخرف دارند، اظهار کرد: بعضی معتقدند، زنان ذاتاً ناقص‌العقل بوده، لذا با زیورآلات خودنمایی می‌کنند و از طرفی چون نقصان عقلی دارند در مجادله نیز نمی‌توانند خوب مطالبشان را بیان کنند، اما اسلام با این نظر مخالف است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه بزرگانی همچون علامه طباطبایی و برخی از علما اهل سنت تفسیر دیگری از آیه دارند، تصریح کرد: زن موجودی عاطفی بوده و به دلیل غلبه عاطفه بر عقل، قدرت تعقل در آنان کمرنگ شده و عقلانیتشان را می‌پوشاند، اسلام نیز با این نظر مخالف است.

وی با اشاره به داستان‌ آدم و حوا در قرآن کریم، افزود: منحرف ساختن هر دو توسط شیطان نشان از هم سطح بودن آنان داشته و از طرف دیگر خدای متعال ملاک برتری را تنها تقوا بیان کرده و در بعضی آیات دیگر نیز زنان را الگو مردان و زنان معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه تفسیر علمایی همچون آیت‌الله جوادی صحیح‌تر به نظر می‌رسد، گفت: در این آیات جامعه جاهلی مخاطب بوده و خدای متعال به بیان فرهنگ آنان پرداخته که در آن زمان برای زنان ارزش قائل نمی‌شدند.

انتهای پیام
captcha