ارتقای سرانه مطالعه؛ مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4211917
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سنندج بیان کرد:

ارتقای سرانه مطالعه؛ مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

حسن عسکری با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج امروز، چهارم اردیبهشت ماه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج گفت: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به‌منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

وی با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود. سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

معصومه حسنی‌خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از مسئولان حامی کتابخانه، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان از جمله فرمانداران می توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت‌رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

وی خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و افزود: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌کند.

محمد بهرامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای 23 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 15 باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 300 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، گفت: هم اکنون بالغ بر 18 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

انتهای پیام
captcha