پنج ویژگی قرآنی عاملان عملیات وعده صادق + صوت
کد خبر: 4212146
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
حبیب مهکام بیان کرد:

پنج ویژگی قرآنی عاملان عملیات وعده صادق + صوت

پیکشسوت قرآنی کشور با اشاره به اینکه صفات مومنین یاریگر پیامبر (ص) در قرآن آمده است، به بیان پنج ویژگی این مومنان پرداخت.

5 ویژگی قرآنی عاملان عملیات وعده صادق + صوت

حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به بیان توضیحاتی در مورد عملیات «وعده صادق» پرداخت که از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت. 

وی در ابتدای صحبت‌های خود به آیه 29 سوره مبارکه فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ...» اشاره کرد و گفت: از مفاهم و نکات این آیه آن است که حضرت محمد(ص) رسول الله است و مومنینِ یارگیرِ او صفاتی ممتاز دارند. 

مهکام در ادامه به ذکر صفات مومنینِ یاریگرِ پیامبر(ص) در قرآن کریم پرداخت و افزود: اولین صفت این است که در رابطه با کفار و دشمنان خدا با شدت و قدرتِ تمام مقابله و مقاتله می‌کنند. در مثنوی آمده است: «رو أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ باش - خاک بر دلداری اغیار پاش / آتش اندرزن به گرگان چون سپند - زانکه آن گرگان عدوی یوسفند».

این پیشکسوت قرآنی اظهار کرد: دومین صفت این است که مومنینِ یاریگرِ پیامبر در رابطه با مومنین، صمیمی و بامحبت و رحمت و بسیار مهربان هستند. مورد سوم اینکه در رابطه با خدای متعال راکع، ساجد، خاضع، خاشع و بنده تسلیم خدا هستند.

وی اظهار کرد: نکته چهارم یا چهارمین صفتِ مومنان یاریگرِ پیامبر(ص) این است که در رابطه با خود، اهل تلاش و کوشش بوده و به فضل الهی امیدوار هستند. نکته پنجم هم اینکه در سایه ایمان راسخ و نتیجه اعمال صالح، لایق اجر الهی می‌شوند.

مهکام در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: مطلب مهم امروز در رابطه با عملیات تاریخی و قدرت جنگی ایران اسلامی با عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستیِ ظالم و ضد بشر با رمز یا رسول‌الله است که در این زمینه باید گفت ای اسرائیل «خودت شوراندی آخر خشم فرزندان رستم را - همان شب که شکستی حرمت این خاک و پرچم را / چه شب‌ها که غذای غزه رگبارِ مسلسل بود - تو حالا نوش جان کن وعده این مشت محکم را» و از زبان حزب‌الله خطاب به اسرائیل می‌گویم که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست - عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».

این پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه تصریح کرد: حسن ختام عرایض من این است که با دقت نظر در آیه هفدهم سوره مبارکه انفال که به جنگ بدر ارتباط دارد آنجا که می‌فرماید «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى» باید معتقد باشیم به اینکه هرگونه پیروزی مسلمین از الطاف حق و تفضل الهی است. 

وی در پایان به بخشی از آیه 126 سوره مبارکه آل عمران «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ» و آیه دهم سوره مبارکه انفال «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام بدانند و باور کنند که طبق آیه 56 سوره مبارکه مائده «فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» و طبق آیه 22 سوره مبارکه مجادله؛ «أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ».

کد
انتهای پیام
captcha