کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند
کد خبر: 4212767
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
امام جمعه ابهر:

کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند

حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، گفت: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

کارگر

حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان با گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است، بنابراین این موضوع باید به یک ارزش تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، تشبیه می‌کنند زیرا این قشر، نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است، به‌طوری که نبی مکرم اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است، زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به‌دست می‌آورد.

مرادپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق(ع) در این‌باره می‌فرمایند: هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد، خداوند عمل او را باطل می‌کند و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند، زیرا در قیامت باید پاسخگوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا(ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق(ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌ بیت(ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

انتهای پیام
captcha