جشن بزرگ نهم ربیع الاول در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 1351900
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)؛

جشن بزرگ نهم ربیع الاول در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار سمنان از برگزاری جشن بزرگ 9 ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: این جشن شنبه، 21 دی ساعت 18 در حسینیه امام خمینی(ره) سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حسن سعدالدین، فرماندار سمنان امروز، 17 دی در سومین جلسه هماهنگی مراسم نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در فرمانداری سمنان  ضمن تبریک اغاز ولایت و امامت حضرت موعود (عج) اظهار کرد: این روز آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه به شمار می‌آید.

وی هدف از تشکیل این جلسه را آخرین هماهنگی برگزاری جشن بزرگ مردمی 9 ربیع الاول در سمنان اعلام کرد و افزود: امیدواریم برگزاری چنین مراسمی باعث خشنودی قلب آقا امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدوی گردد.

وی ضمن گلایه از مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص عدم همکاری با ستاد جهت تأمین مکان برگزاری مراسم طبق مصوبات قبلی ستاد متذکر شد: ضرورت آشناسازی نسل جوان با وظایف منتظران در زمان غیبت امام عصر(عج) باید مد نظر مسئولان متولی جوانان و بویژه دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در طول سال قرار گیرد.

عباس طالب بیدختی، مسئول هیئت رزمندگان در استان در این جلسه با اشاره به تلاش اعضا در هر چه بهتر برگزار کردن این مراسم اضافه کرد: امام عصر(عج) ناظر بر اعمال ماست و با نیت خالص باید در راه گسترش فرهنگ مهدویت حرکت نماییم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عربی اظهار کرد: امروز بیشترین تهاجم دشمن در راستای مقابله با اهداف دین و اسلام است و جنایات فجیع گروه‌های به ظاهر مسلمان در کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به اهداف شوم دشمنان نسبت به شیعیان اظهار کرد: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی مهمترین برنامه آنان است که ناآرامی‌های اخیر در کشورهای منطقه بخشی از این برنامه‌ها است.

به گفته مسئول ستاد برگزاری مراسم یاد شده در چنین زمانه‌ای وظیفه ما بسیار سنگین بوده و باید قدم‌های مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و انتقال آن به نسل جوان برداشته شود.

حجت‌الاسلام عربی از عموم مردم شهرستان دعوت نمود تا دراین مراسم شرکت کنند اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی، هنری، دینی و ورزشی و مداحی و سخنرانی بخشی از برنامه‌های مراسم آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر(عج) در شهرستان سمنان است.

captcha