احقاق حقوق افراد جامعه؛ رسالت اصلی تعزیرات حکومتی
کد خبر: 1382372
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

احقاق حقوق افراد جامعه؛ رسالت اصلی تعزیرات حکومتی

گروه اجتماعی: خدمتگزار با اشاره به این‌که احقاق حقوق افراد رسالت اصلی تعزیرات حکومتی است، گفت: فضای برخوردهای اقتصادی باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی افراد خود را در مقابل اجرای قوانین یکسان ببینند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی امروز، 12 اسفند در حاشیه بازدید از اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز از برخی از ادارات و سازمان‌های استان بازدید و روند کارشان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.



وی اظهار کرد: طی بازدید‌های انجام شده آمادگی کامل و کافی در تمامی بخش‌ها، قضایی، اداری و غیره برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم در ایام نوروز وجود دارد.



استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به این‌که اداره تعزیرات حکومتی یکی از دستگاه‌های مهم استان است و با توجه به حوزه فعالیت‌های این اداره در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و نظارتی، خدمات این دستگاه در خراسان‌ جنوبی مورد قبول واقع شده است.



خدمتگزار با اشاره به اینکه همراهی و همکاری مردم در امر خدمت‌رسانی و آمادگی برای ایام تعطیلات نوروز بسیار مؤثر است، بیان کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی در رسیدگی و تشکیل پرونده باید بیش از پیش همه جوانب را مورد توجه قرار دهد.



وی اضافه کرد: حکم بعضی از پرونده‌های رسیدگی شده تاکنون به اجرا درنیامده و باید مسئولان دستگاه قضایی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا با رعایت مبادی و قوانین و مقررات در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.



استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که احقاق حقوق حکومت و افراد جامعه رسالت اصلی تعزیرات حکومتی است، گفت: فضای برخوردهای اقتصادی باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی افراد خود را در مقابل اجرای قوانین یکسان ببینند.



وی با بیان این‌که هدف از اجرای قوانین متنبه شدن افراد است، ادامه داد: برخورد با افرادی که در حوزه تعزیرات حکومتی از روی جهل و بی‌دقتی مرتکب جرم شده‌اند نباید منجر به طرد افراد از بدنه جامعه شده و آنها را از ادامه زندگی دلسرد و نا امید کند.



استاندار خراسان جنوبی اجرای قانون را شرط اصلی برخورد با متخلفان در بخش‌های مختلف اقتصادی عنوان کرد و افزود: از قضات خواستاریم با دقت و جدیت پرونده‌ها را رسیدگی کنند.



خدمتگزار اظهار کرد: هدف از بازدید اداره‌کل تعزیرات حکومتی، نظارت بر انجام و رسیدگی به امور مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.



وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن ایام عید در ارتباط با تهیه و نظارت بر کالاهای مصرفی عید، به سازمان جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت استان دستور داده شده تا نیاز مردم را فراهم کنند.



استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تمامی شهروندان در ایام نوروز اطمینان‌خاطر داشته باشند که دستگاه‌های نظارتی برای نظارت بر مراکز عرضه کالا آمادگی کامل و کافی دارند.

captcha