ایستادگی در مسیر احقاق حق، وظیفه تمام مسئولان است
کد خبر: 1464194
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
حجت‌الاسلام رئیسی:

ایستادگی در مسیر احقاق حق، وظیفه تمام مسئولان است

گروه اجتماعی: دادستان کل کشور، داشتن گرایش به حق و ایستادگی در مسیر احقاق حق را وظیفه همه مسئولان و فعالان در تمام حوزه‌ها خصوصا قضات و مسئولان حوزه‌های قضایی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور امروز، 4 آبان در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس که در محل استانداری فارس برگزار شد، بر لزوم پیشگیری از بروز جرائم تأکید کرد و گفت: متأسفانه آمار جرایم در کشور به هیچ عنوان زیبنده نظام مبتنی بر آموزش‌های الهی و قرآنی نیست.
وی با بیان اینکه با انجام اقدامات فرهنگی هدف‌مند و مستمر می‌توان انگیزه‌های وقوع جرائم را نیز از بین برد، افزئد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، نمادی از موفقیت در پیشگیری از بروز جرائم است.
حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: داشتن گرایش به حق و ایستادگی در مسیر احقاق حق، وظیفه همه مسئولان و فعالان در تمام حوزه‌ها خصوصا قضات و مسئولان حوزه‌های قضایی است.
دادستان کل کشور یکی از وظایف دادستان را احیا یا دفاع از حقوق عامه عنوان کرد و گفت: بسیاری از پرونده‌های ورودی دادگاه‌ها در زمان مناسب رسیدگی می‌‌شود اما شاهد اطاله دادرسی در رسیدگی به برخی از پرونده‌ها نیز هستیم که با پرداختن به موقع به آنها، می‌توان شاهد ارتقا هرچه بیشتر امنیت بود.
این مقام قضایی با بیان اینکه افراد زیادی در طول تاریخ دچار چرخش از حق شده‌اند، گفت: بیش از 70 درصد پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها محصول دروغ و برعکس جلوه دادن حق و باطل است.
رئیسی با بیان اینکه آمار و ارقام گزارش شده از پرونده‌ها و وضعیت استان فارس نشان‌دهنده امنیت مطلوب در این استان است، گفت: فارس بیشترین مراکز قضایی کشور را به خود اختصاص داده است.

captcha