حجاب؛ مصونيت‌بخش كشور از فساد/ دستاوردهای نظام حاصل پيوند امت با ولايت است
کد خبر: 2560061
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

حجاب؛ مصونيت‌بخش كشور از فساد/ دستاوردهای نظام حاصل پيوند امت با ولايت است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در چهارمحال و بختياري با تأكيد بر لزوم حفظ حجاب به‌عنوان يكی از ارزش‌هاي دينی، عنوان كرد: انقلاب ايران بر پايه اسلام و قرآن شكل گرفته است؛ بنابراين حجاب نيز در اين كشور بايد به سبك اسلامی و قرآنی باشد؛ چرا كه در غير اين صورت فساد بر آن حاكم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه چهارمحال و بختياری، حجت ‌الاسلام والمسلمين محمدعلی نكونام، نماينده ولی فقيه در چهارمحال و بختياری 21 تيرماه در خطبه‌های نماز جمعه با سفارش همگان به رعايت تقوای الهی اظهار كرد: رعايت تقوای الهی به ويژه در ماه ما مبارك رمضان ماه ضيافت و مهمانی الهی تقرب بخش همه ما به خدای متعال خواهد بود كه بايد در اين امر جديت و اهتمام ويژه ای داشته باشيم.
وی با اشاره به سوره مباركه قيامة، به تشريح علل انكار معاد از سوی منكرين پرداخت و تصريح كرد: آزادی و استفاده از نعمت های دنيايی بدون محدويت از علل انكار معاد و قيامت از سوی منكرين است .
خطيب نمازجمعه شهركرد با اشاره آيه 12 سوره مباركه قيامة كه می فرمايد:«إِلی رَبِّك یَوْمَئذٍ المُْستَقَر؛ ُ آن روز جز درگاه خدا هيچ آرامگاهی نيست»، خاطرنشان كرد: روز قيامت همه چيز آشكار خواهد شد، بنابراين بايد بكوشيم با رهايي باطن از ظلمت ها، باورمندی و ايمان خود را نسبت به روز قيامت بالا ببريم.
حجت الاسلام نكونام با اشاره به حديثی از امام علی(ع) كه می فرمايد: خَيرُ النّاسِ رَجُلٌ حَبَسَ نَفسَهُ فی‌ سَبِيلِ اللّهِ؛ بهترين‌ مردم‌ كسی است‌ كه‌ خود را در راه‌ خدا وقف‌ كرده‌ است‌، اظهار كرد: بهترين مردم در نزد پروردگار كسانی هستند كه فقط در راه رضای خدا قدم بر می دارند و جز در رضای پروردگار عمل نمی كنند.
وی با بيان اينكه هر كه خود را در راه خدا وقف كند اهل جهاد است، تصريح كرد: روزه ماه مبارك رمضان در گرمای تابستان، سحر خيزی و دعا و نيايش نيز جهاد در راه خدا محسوب می شوند كه به يقين رضايت پروردگار را به دنبال دارد.
امام جمعه شهركرد مبارزه با نفس را نيز جهاد در راه خدا دانست و افزود: شيطان دشمن قسم خورده انسان همواره او را به رفاه، تنبلی و بهرمندی از دنيا دعوت می كند؛ اما بهترين كسی است كه در مقابل نفس اماره خود بايستد.
وی خواندن دعا و مناجات را از مصادق جهاد در راه خدا عنوان و خاطرنشان كرد: امسال با حضور خطيب توانمند، حجت الاسلام صالحی خوانساری در استان و در راستای بهره مندی از شب های ماه رمضان از ساعت 22 به مدت يك ساعت مراسم دعای ابوحمزه ثمالی به منظور كسب معرفت و بصيرت دينی در مصلای امام خمينی(ره) شهركرد برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام نكونام با اشاره به لزوم بهره مندی لحظه به لحظه از شب های ماه مبارك رمضان، تاكيد كرد: ماه مبارك رمضان فرصت مغتنمی است كه باید با پرهيز از تنبلی و حضور در مساجد و خواندن دعا و مناجات خود را برای شب های قدر مهيا كنيم.
وی با اشاره به روز عفاف و حجاب و كشف كودتای نوژه، خاطرنشان كرد: رضا خان با اعلام دستور كشف حجاب خون ملت را به جوش آورد به طوري كه مردان و زنان غيرتمند با برپايی تظاهرات در مقابل او ايستادند و عده زيادی به خاك و خون كشيده شدند تا اين ميراث جاودان باقی بماند.
نماينده ولی فقيه در استان حجاب را يكي از ارزش هاي شايسته دينی عنوان كرد و افزود: انقلاب ايران بر پايه اسلام و قرآن شكل گرفته است بنابراين حجاب نيز در اين كشور بايد به سبك اسلامی و قرآنی باشد؛ چرا كه در غير اين صورت فساد بر آن حاكم خواهد شد.
وی 26 تير روز شورای نگهبان را يادآور شد و خاطرنشان كرد: شورای نگهبان منشأ سلامت و اقتدار نظام بوده و نقش مهم و كم نظيری در پيش برد اهداف نظام در طول اين انقلاب داشته است.
حجت الاسلام نكونام با اشاره به 23 تير و خاموش كردن آتش فتنه 18 تير توسط مردم، تصريح كرد: در دوران اصلاحات عده ای نقشه اسلام ستيزی و فتنه انگيزی در كشور در سر داشتند كه پيوند عميق امت با ولايت و حضور حماسی مردم در خيابان ها، 9 دی ديگر را برای كشور رقم زد.
وی به 26 تير روز بهزيستی اشاره كرد و افزود: كمك رسانی به همنوع به ويژه در ماه مبارك رمضان از وظايف مسلمان است كه مي طلبد همگان به اين امر مهم اهتمام ويژه داشته باشند.
نماينده ولی فقيه با اشاره به اهميت پرداخت ماليات، گفت: ماليات از اركان اصلی در جامعه دينی و اسلامی است؛ زيرا افزون بر استحكام پايه های اقتصادی كشور، وابستگی را نيز كاهش مي دهد.
خطيب نماز جمعه شهركرد با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی و شكل گيري آن بر محور اسلام و ولايت فقيه، اظهار كرد: نقش ولايت فقيه در پيشبرد اهداف نظام بی بديل و ويژه است.
وی با اشاره به اعتراف بيگانگان درباره مقام معظم رهبری، خاطرنشان كرد: يكی از رجل سياسی آمريكا در اظهارات اخير خود رهبر انقلاب را يكی از هوشمند ترين و سياست مدارترين رهبران جهان دانست و گفت: تاكنون حسرت يك معامله با او بر دل ما مانده است.
نماينده ولی فقيه در استان دستاوردهاي انقلاب اسلامي را از نعمت ولايت فقيه عنوان كرد و افزود: نعمت، امنيت و انسجام موجود در كشور به بركت عنايات الهی و پيوند ملت با ولايت تحقق يافته است.
وی در پايان به تحولات مصر اشاره و تصريح كرد: وضعيت كنوني مصر نتيجه مداخله آمريكا در امور اين كشور است به طوري كه اين شرايط اين كشور را به منفور ترين دولت در چشم ملت مصر تبديل كرده است.
captcha