۶۰۰۰ دانشجو و طلبه «عهد جانان» را در مسجد جمکران برپا می‌کنند
کد خبر: 2636128
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

۶۰۰۰ دانشجو و طلبه «عهد جانان» را در مسجد جمکران برپا می‌کنند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت با اشاره به برنامه‌های ویژه ۹ ربیع‌الاول به عنوان سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، اعلام کرد: با حضور سه هزار دانشجو و سه هزار طلبه اجتماع باشکوه «عهد جانان» روز پنج‌شنبه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت، ظهر امروز شنبه ششم دی ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رحیمیان، رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت و تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت و حجت‌الاسلام محمد صابر جعفری، قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) و نائب رئیس انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد.

عضویت 22 مرکز در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت
در ابتدای این نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رحیمیان، رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت در خصوص تشکیل این ستاد گفت: از سال گذشته این ستاد با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌های مهدویت شکل گرفته است و تاکنون 22 مرکز مربوط به مهدویت به عضویت این ستاد درآمده‌اند.

وی ادامه داد: هدف اصلی تشکیل ستاد تقسیم کار است تا کارهای موازی غیرلازم در این حوزه صورت نگیرد و کارهای برزمین مانده در خصوص مهدویت نیز وجود نداشته باشد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در خصوص جایگاه مهدویت نیز گفت: اگر کسی به مفهوم درست مهدویت درست یابد به این معنی است که علاوه بر درک امام زمان، مسئله امامت را نیز دریافته است، کسی که امامت را دریابد، نبوت را درک کرده و کسی که به فهم نبوت نائل شود خداوند و توحید را درک کرده است. یعنی تلاش در این حوزه به معنای تلاش برای درک کل حقایق اسلام ناب است.

وی به نماز امام زمان(عج) که در مسجد جمکران اقامه می‌شود اشاره و عنوان کرد: بر همین اساس بی‌جهت نیست که در هر رکعت این نماز 100 مرتبه گفته می‌شود «ایاک نعبد و ایاک نستعین‌» و این اشاره دارد به پیوند توحید و عبودیت با امامت.

آسیب‌ به مهدویت به نام امام زمان(عج) اما برعلیه ایشان
حجت‌الاسلام رحیمیان با تأکید بر اینکه ضرورت دارد خطبا، نویسندگان، رسانه‌های جمعی و اصحاب قلم نگاهی به آسیب‌های مقوله مهدویت نیز داشته باشند، گفت: آسیب‌هایی از قبیل آنچه برخلاف مصلحت و رضایت امام زمان(عج) اما به نام ایشان در چنین روزهایی برگزار می‌شود، از جمله این آسیب‌هاست. این آسیب‌ها در گذشته بوده و اکنون نیز در اثر تحریک دشمنان، همان‌هایی که داعش و امثال آن را راه‌انداخته‌اند، ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این دشمنان تلاش دارند مستقیم یا غیر مستقیم افرادی را تحریک کنند تا مکمل جریان داعش باشند تا مسئله مهدویت که با توجه به اعتقاد همه مذاهب اسلام به آن، ظرفیت ایجاد وحدت در میان همه مذاهب را دارد به ضد خود تبدیل شود.

رئیس ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت با اشاره به اینکه عده‌ای ناآگاه تحت عناوین خودساخته اقداماتی را انجام می‌دهند که موجب بهره‌برداری دشمن علیه مهدویت می‌شود، گفت: گناه انفجار مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) که فاجعه عصر ما بود، به همان اندازه که به گردن مباشران این اقدام است، به گردن کسانی هم هست که نقش تحریک کننده و مکمل را داشته‌اند.

عده‌ای معدود علیه همسران پیامبر(ص) شعار دادند/ دشمنان پیاده‌روی اربعین را زیرسؤال بردند
وی با اشاره به سخن عبدالمالک ریکی که گفته بود زمانی که انگیزه نیروهای ما برای کشتن شیعیان ضعیف می‌شود، تصاویر مراسم منتسب به شیعیان را به آنها نشان می‌دهیم تا انگیزه برای انجام هرگونه عملی بر علیه شیعیان را پیدا کنند، گفت: در راهپیمایی 20 میلیون نفری پیاده‌روی اربعین که شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل شعار فراگیر راهپیمایان بود، عده‌ای معدود بر علیه همسران پیامبر شعار دادند که به سرعت این تصاویر در دنیا منتشر شد تا این حرکت عظیم را تخریب کنند.

توجه بیشتر به 9 ربیع‌الاول؛ چون امام حیّ است
در ادامه این نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت با اشاره به اهمیت 9 ربیع‌الاول به عنوان سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، گفت: چون امام زمان(عج) امام حیّ هستند، جا دارد توجه بیشتری به این مناسبت صورت گیرد و ستاد برای این روز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلف در رسانه ملی، رسانه‌های تخصصی مذهبی و رسانه‌های عمومی، پیشنهاد برنامه‌های ویژه برای مهدیه‌های سراسر کشور که از طریق مهدیه تهران اعلام می‌شود، برگزاری برنامه ویژه برای مبلغان سراسر کشور توسط بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، برگزاری جشن و محافل ویژه این روز در مساجد و ... از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

حجت‌الاسلام کلباسی همچنین از برگزاری اجتماع باشکوه دانشجویان و طلاب با موضوع وحدت در پرتو بیعت با امام زمان و با عنوان «عهد جانان» خبر داد و گفت: شعار مراسم امسال بیعت با امام عصر(عج) است و سه هزار دانشجو و سه هزار طلبه و استاد حوزه علمیه روز پنج‌شنبه 11 دی ماه (9 ربیع‌الاول) خبر داد.

ضربه‌هایی که ما می‌بینیم از اهانت است/ قرآن فرموده حتی به بت‌ها هم دشنام ندهید
کلباسی در خصوص اقدامات خودسرانه‌ای که با نام مهدویت و برخلاف نظر قاطبه مراجع و حوزه علمیه در چنین روزهایی برگزار می‌شود، گفت: ضربه‌هایی که ما می‌بینیم از اهانت است. در قرآن نیز آمده است که حتی به بت‌های مشرکان دشنام ندهید تا آنها جاهلانه به خداوند دشنام ندهند.

وی افزود: همواره عده‌ای هستند که از سنت‌های غلط پیروی می‌کنند؛ این افراد را باید آگاه کرد. مهم این است که نگذاریم افرادی که مشخص است از کجا حمایت می‌شوند، موجب اختلاف و درگیری شوند. اکنون سناریوی دشمن این است که با یک دشنام و اختلاف افکنی کار خود را آغاز می‌کند تا به یک جنگ و درگیری منتهی شود.

حجت‌الاسلام کلباسی در پایان سخنانش از برگزاری مسابقه «ماه دوازده» برای دانش‌آموزان کشور خبر داد و گفت: این مسابقه از نهم ربیع‌الاول آغاز و جوایز ان در نیمه شعبان به برندگان ارائه خواهد شد.

کسی که امام زمانش را بشناسد باید زمانش و دشمنان زمانش را نیز بشناسد
حجت‌الاسلام محمد صابر جعفری، قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه مناسبت نهم ربیع‌الاول به عنوان آغاز امامت حضرت حجت(عج) بسیار مهم‌تر از نیمه شعبان است چرا که پذیرش ولایت و بیعت با امام زمان است، گفت: کسی که امام زمانش را بشناسد باید زمانش و دشمنان زمانش را نیز بشناسد.

برگزاری آزمون سراسری مهدویت با حضور 9000 نفر
وی از برگزاری آزمون سراسری مهدویت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این آزمون با استقبال زیاد علاقه‌مندان مواجه شد اما ما تا 9 هزار نفر ثبت‌نام کردیم و و دانشنامه امام مهدی(عج) توسط متخصصان حوزه خلاصه و در پرتال مهدیوت به عنوان منبع امتحانی بارگذاری شد. این آزمون مشابه آزمون کنکور روز جمعه 12 دی ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری از بارگذاری 19 هزار پرسش و پاسخ در پرتال مهدویت نیز سخن گفت و اظهار کرد: این پرتال 80 هزار عضو دارد.

اعزام مبلغ، تولید کتاب در خصوص وقف در زمینه ترویج مهدویت، برگزاری نشست انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم، برگزاری نشست مهدویت محور وحدت (در روز سه‌شنبه 9 دی ماه) نشر کتاب و مجله، برنامه‌های آموزشی و ... از جمله برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام جعفری از برگزاری آنها خبر داد.

captcha