راه‌یابی 64 نمایشنامه ویژه کانون‌های مساجد کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره محراب
کد خبر: 3515488
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

راه‌یابی 64 نمایشنامه ویژه کانون‌های مساجد کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره محراب

گروه اجتماعی: در دو بخش کودک و بزرگسال و با محوریت 8 موضوع 64 نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره کشوری محراب ویژه کانون‌های فرهنگی مساجد از کرمانشاه ارسال شد.

طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: نمایشنامه‌هایی از کانون‎‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال با محوریت 8 موضوع به دبیرخانه جشنواره کشوری محراب راه یافته است.
وی افزود: 64 نمایشنامه یاد شده با موضوعات نقش مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه امروزی، زندیگنامه ائمه اطهار(ع)، موضوعات دینی و مذهبی با اولویت مسائل روز جهان و جامعه، شعار سال، شناسایی چهره جریانات تکفیری، نقش قرآن در جامعه و قصص قرآنی و شهدای مدافع حرم بوده که در بخش بزرگسال ارائه شده است.
صفری تصریح کرد: در بخش کودک و نوجوان نیز نمایشنامه‌ها با موضوعات قصص قرآنی، زندگینامه پیامبران و ائمه(ع)، آشنایی با مسجد و کانون‌ها و موضوعات دینی جذاب بوده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: بازخوانی نمایشنامه‌ها از 30 تیرماه 95 و با داوری اساتید مطرح تئاتر و نمایشنامه نویسان مطرح کشور آغاز می‌گردد.
یادآور می‌شود، جشنواره تئاتر محراب در 2 دوره گذشته به‌صورت جشنواره نمایش صحنه‌ای و از سوی کانون فرهنگی و هنری حضرت رقیه(س) مسجد قمربنی هاشم(ع)، تخصصی هنرهای نمایشی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شده است.
captcha