14 ویژه‌برنامه در تکریم کتاب و کتابخوانی در منطقه 18
کد خبر: 3546452
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

14 ویژه‌برنامه در تکریم کتاب و کتابخوانی در منطقه 18

کانون خبرنگاران نبأ:‌ رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در قالب 14 عنوان در مراکز این منطقه خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ اکبر بختیاری، رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 با اعلام ثبت نام و عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه‌های این منطقه، اظهار کرد: همه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های منطقه شامل کتابخانه‌ استاد حکیمی، قائم(عج)، 15 خرداد، فجر، بوستان نرگس، شهدای محله بهداشت از امکان ثبت نام رایگان بهره‌مند شوند.
وی افزود: تجلیل از کتابداران، زنگ کتابخوانی و یک روز خوب در کتابخانه  شامل بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، ایستگاه کتاب، آموزش مهارت‌های مطالعه، یک کتاب یک نویسنده شامل نقد و بررسی کتاب، کارگاه قصه‌گوی‌های کوچولو برای کودکان، نمایشگاه کتاب، هبه کتاب شامل اهدای کتاب، مسابقات کتابخوانی و ادبستان حماسه ویژه نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز منطقه 18 برگزار می‌شود.
رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) در توضیح ویژه‌برنامه‌های مراکز منطقه 18، عنوان کرد: در قالب برنامه‌های زنگ کتابخوانی و یک روز خوب دانش‌آموزان از کتابخانه‌های قائم(عج)، فجر و استاد حکیمی بازدید می‌کنند.
وی افزود: در برنامه یک کتاب، یک نویسنده به تحلیل و بررسی کتاب نذر شعر که مجموعه اشعار درباره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، پرداخته می‌شود.
بختیاری درباره نمایشگاه کتاب منطقه گفت: این نمایشگاه با مشارکت انتشارات قدیانی، الگو، آوند دانش، صدرا، ابوعطا و تا هوپا تا دوم آذرماه در کتابخانه قائم(عج) میزبان علاقه‌مندان است.
به گفته وی همچنین آموزش مهارت‌های مطالعه به مناسبت هفته کتاب به همت کانون ادبی باران در کتابخانه استاد حکیمی میزبان علاقه‌مندان است.
بختیاری ادامه داد: «هبه کتاب» عنوان طرحی است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه‌های منطقه 18 برگزار می‌شود و در قالب آن کتاب‌های جمع‌آوری شده به مناطق محروم ارسال می‌شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 با بیان اینکه مسابقات کتابخوانی هفته کتاب متناسب با ایام محرم و سفر طراحی شده است، اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی پیام‌های عاشورا، مسابقه کتابخوانی از حسین(ع) چه خبر داریم و بی‌واسطه با کاروان حسین(ع) و مسابقه کتابخوانی زیباترین شکیب درباره حضرت زینب(س) در هفته کتاب برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی تا دوم آذرماه سال جاری در کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره   66207068 تماس بگیرند.
captcha