مردم آذربایجان غربی 210 میلیارد ریال زکات دادند
کد خبر: 3587438
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

مردم آذربایجان غربی 210 میلیارد ریال زکات دادند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم استان در سال گذشته 210 میلیارد ریال زکات دادند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام جابر شوقی  با بیان اینکه مردم استان با پرداخت این میزان زکات، از برکات و آثار عام المنفعه آن برای توسعه و آبادانی بهره مند شدند افزود: مردم آذربایجان غربی برای دومین سال متوالی در پرداخت زکات در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ زکات مردم در آذربایجان غربی با ۱۲۴ درصد افزایش به ۲۱۰میلیارد ریال رسید عنوان کرد: ۷۴ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور خیریه و مابقی در ۱۵۸ پروژه عمرانی عامل المنفعه هزینه شده است.

حجت الاسلام شوقی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۰میلیارد ریال اعتبار تشویقی از محل اعتبارات دولتی برای پرداخت زکات برای روستاهای پیشرو در پرداخت زکات در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: میزان پیش بینی شده جمع آوری زکات برای کل سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال بود در حالی که این رقم به ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

منبع: مهر
captcha