قدرت؛ خدمت یا خیانت
کد خبر: 3588150
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

قدرت؛ خدمت یا خیانت

گروه اجتماعی: افرادی که مسئولیت می‌پذیرند و یا خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند باید بدانند نظام اسلامی ره‌آورد خون صدها هزار شهید نازنین و تحمّل رنج و زحمت بزرگانی همانند حضرت امام(ره) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و مسئول هیئت مذهبی انصار الثقلین در دهدشت در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده است، نوشت: از آنجایی که قدرت یکی از اوصاف ذاتی خدا و عین ذات اوست و در کنار علم و حیات که هر کدام عین دیگر واحدی آنگونه که به کنه ذات باری تعالی راهی ندارد همچنین به کنه اوصاف ذاتی همانند قدرت راهی ندارد بلکه همین اندازه می‌دانیم که خداوند قادر متعال آفریننده ی عالم و آدم است و هر قدرتی و توانی وجود دارد از ناحیه ی اوست. و از میان موجودات این انسان است که از جانشینی طغیان و خود را جایگزین می‌داند و اندیشه ی پوسیده ی اومانیستی را تبلیغ و از این قدرت سوء استفاده می‌نماید. در همین زمینه نکاتی را به عرض می‌رسانیم:
از میان مخلوقات در عالم ممکنات، خداوند انسان را به عنوان جانشین خویش انتخاب نموده است (إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً، آیه 30 سوره بقره) از بین اینها افرادی را به عنوان انسان‌های کامل که همان انبیاء و اولیای الهی‌اند برگزیده و برای هدایت ابناء بشر فرستاده است. آنچه از آیات وحیانی و تاریخ بشری استفاده می‌شود این است که اکثریّت آنها به خاطر جهل علمی و به‌ویژه جهالت عملی در مقابل رسولان الهی ایستاده و خیلی از آنها را به شهادت رسانده‌اند (وَقَتْلَهُمُ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ– آل عمران 181 و نساء 155 ) که این اکثریّت از توان و قدرت خود سوء استفاده و برای خود عذابی دردناک را پذیرفته‌اند.
قدرت و مکنت وقتی تجلّی قدرت الهی باشد و در اختیار انسان‌های صالح و شایسته قرار بگیرد محصولی جز خدمت، محبّت، فضیلت، عدالت، معنویّت، بندگی و عبودیّت، نورانیّت، حیاء و عفّت و ... نخواهد داشت اما اگر قدرت را افرادی فاقد علم و معرفت و فاقد قابلیت و شایستگی به دست بگیرند محصولی جز خیانت، جنایت، فساد، تبعیض و بی عدالتی، تاریکی و ظلمت، گناه و معصیت، نافرمانی از حدود الهی، کشف حجاب، اذیّت و آزار مردم، جنگ و خونریزی و غارت و چپاول اموال و منابع و ... نخواهد داشت.
تأسیس و تشکیل حکومت اسلامی براساس منابع و مبانی دینی برای حاکمیت و قدرت یافتن احکام الهی و قانون وحیانی برای هدایت و سعادت و کمال انسان‌هاست. کسانی می‌توانند در حکومت اسلامی مسئولیّت بپذیرند که از شایستگی‌های دینی، اخلاقی و کارآمدی لازم برخوردار باشند، افرادی که قانون الهی را پذیرفته، عمل نموده و در جامعه اجرایی نماید نه اینکه بیاید و براساس هوا و هوس خود و دیگران رفتار کند.
 افرادی که به عرصه ی سیاست و قدرت می‌آیند لازم است در بخش اندیشه از علم و معرفت حقیقی و در بخش انگیزه و گرایش از طهارت و تزکیّه ی لازم برخوردار باشند، چرا که هر مدرک به دستی شاید باسواد باشد اما عالم و عاقل نمی‌تواند باشد آنگونه که حضرت علی علیه السّلام فرمود: چه علماء و باسوادانی که کشته ی جهل‌شان هستند وعلمشان سودی برایشان نداشته است (یعنی چه باسوادانی که از عقل نظری و عملی برخوردار نیستند). (ربّ عالم قد قتله جهله و علمه معه لا ینفعه / حکمت 107.)
افرادی که مسئولیّت می‌پذیرند و یا خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند باید بدانند نظام اسلامی ره آورد خون صدها هزار شهید نازنین و تحمّل رنج و زحمت بزرگانی همانند حضرت امام (ره) است. کسانی می‌توانند در قطار انقلاب تا آخر باشند که به خاطر حفظ منافع شخصی، قومی، حزبی و ... پا روی خون شهیدان نگذارند بلکه پاسدار حقیقی راه نورانی و هدایتگر آنها باشند، دیده‌ایم افرادی را که به خاطر نگاه دنیا طلبانه و حریصانه ی خود از این قطار پیاده شده‌اند و به دامن اربابان روسیاه خویش پناه برده‌اند.
 افرادی که از نعمت سفره ی انقلاب بهره‌مند شده‌اند بدانند نوری که در شب‌های ظلمانی دنیای کفر و شرک در ایران اسلامی روشن شد و شجره ی طیّبه‌ای که با تأسّی از عاشورا و کربلا ایجاد و بارورشده قابل معامله با هیچ کسی وهیچ چیزی نیست. آن‌روز که حضرت امام قطع ارتباط آمریکا با ایران را قطع رابطه ی گرگ با میش دانست و قابل جشن و سرور قلمداد کرد نباید افراد خسته و پشیمان و غیرانقلابی بیایند و بگویند برای نجات اقتصاد راهی جز توجه به کدخدا و غرب نداریم و علمای عزیز و مراجع بزرگ را زیر سئوال برده و توهین نمایند وقتی در حوزه اقتصاد عقبه ی فکری مسئولان همچو افراد معلوم الحالی باشند که شیفته ی سواد سطحی خویش‌اند باید اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری عزیز زمین بماند.
توقع و انتظار امام، مراجع، شهدای عزیز و مردم متدیّن از افرادی که منتصب یا منتخب به عرصه قدرت و سیاست آمده و می‌آیند؛ این بوده و هست که احکام اسلامی در همه زمینه‌ها اجرایی شوند نه اینکه برای قبولی در انتخابات بعدی و یا کف و سوت عدّه‌ای امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل کنیم، به بهانه  شادی، رقص و پایکوبی را تجویز نمائیم، منافع شخصی و حزبی را بر منافع جمعی و اسلامی مقدّم بداریم، افرادی که با اسلام و انقلاب و ارزش‌های آن میانه‌ای ندارند را بیش از صاحبان انقلاب تکریم و احترام کنیم، تخت جمشید و کوروش را برجسته و راهیان نور و دیگر ارزش‌های انقلابی را مذمّت نمائیم. داشتن ظاهری اسلامی را مسخره اما ولنگاری و کشف حجاب را از کنارشان بگذریم ، فرزندان کوخ نشینان در دریا و خشکی، در عراق و سوریه و در شب و روز از اسلام و انقلاب دفاع نمایند و امنیت ایجاد کنند اما فرزندان عدّه‌ای از برخورداران و مسئولان در اروپا و آمریکا در عیش و نوش و کسب تمدّن غربی باشند.
. یکی از وظایف مسئولان و دولتمردان علاوه بر ایجاد رفاه نسبی و اقتصاد مطلوب تلاش در جهت اقتصاد حلال و لقمه پاک است آنچه بزرگانی همانند آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که گزینه اصلی روی میز در کشور ما همین مسئله ربا و بانک‌هاست که قرآن به جنگ با خدا تعبیر می‌کند، به طور قطع و یقین همه مردم متدیّن و انقلابی ما از این وضعیت نگران و از تأثیرگذاری منفی ربا برساختار زندگی و خانواده واقف هستند پس چرا اقدام انقلابی صورت نمی‌گیرد، چرا قانون بانکداری اسلامی اجرا نمی‌شود، وقتی اقتصاد غربی را ملاک بدانیم گرفتاری‌ها ادامه دارد. وای از عقبه‌های سخت قیامت و مطالبه مظلومان و فقرا و صاحبان انقلاب ...
captcha