حجاب زیبا، پوشش کامل زیبایی‌های اندام ظاهر است
کد خبر: 3620353
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

حجاب زیبا، پوشش کامل زیبایی‌های اندام ظاهر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مشاور بانوان و خانواده شهرداری بندرعباس گفت: حجاب زیبا صرفاً چادر نیست، بلکه پوشش کامل و بدون نقص و عدم نشان دادن زیبایی‌های اندام ظاهر است.

پری صیادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، با بیان این‌که افراطی‌گری در حوزه عفاف و حجاب در اسلام و قانون اساسی و دین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌های منفی افراطی‌گری در بحث حجاب موضوع نادیده گرفته شدن لباس‌های سنتی اقوام مختلف ایرانی ما است، درصورتی‌که لباس‌های بومی اسلامی ایرانی علاوه بر حفظ حجاب دارای زیبایی ظاهری زیادی هستند.

صیادی تصریح کرد: حجاب در اجتماع و محیط کار نه‌تنها مانعی برای پیشرفت و رشد استعدادهای اشخاص نمی‌شود بلکه باعث ایجاد امنیت و آرامش روانی برای شخص و جامعه خواهد شد.

مشاور بانوان و خانواده شهرداری بندرعباس با اشاره به ابعاد مختلف عفاف و حجاب ازجمله پوشش بیان و نحوه برخورد در ادارات دولتی، اضافه کرد: حجاب علاوه بر بعد پوشش صحیح و کامل برای هر مرد و زن شامل حجاب چشم، گوش و زبان است.

صیادی عنوان کرد: طرز پوشش برای حفظ حجاب خانم‌ها و آقایان متفاوت است اما کارکنان یک ارکان با آموزش باید رفتار و پوشش صحیح سازمانی را رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب و طرز پوشش صحیح در قانون و قوانین مصوب ارگان‌ها در بیاید و ضمن رعایت پوشش اسلامی بدون اعمال زور و اجبار و عدم رضایت کارکنان باشد و باید یک پوشش متحدالشکل مناسب هر ارگان باید برای کارکنان انتخاب شود تا پوشش کارمندان نظم خاصی داشته باشد.

captcha