حفظ کردن قرآن نباید محدود به حفظ کلمات شود
کد خبر: 3668309
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

حفظ کردن قرآن نباید محدود به حفظ کلمات شود

گروه معارف: مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کربلای مازندران گفت: حفظ کردن قرآن نباید محدود به حفظ کلمات شود بلکه باید مقدمه‌ای برای پاسداری از قرآن شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یدالله غلامی عصر امروز هشتم آذرماه در مراسم افتتاحیه دوره مربیگیری قرآن که در حوزه علمیه جعفریه شهر رستمکلا برگزار شد، اظهار کرد: قرآن قانون اساسی برای رشد و هدایت کمال انسانی است که باید در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی افراد حضور داشته باشد‌.

وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین شاهکار آفرینش است، افزود: قرآن معجزه جاودانه رسول خدا(ص) و دلیل برهانیت مکتب اسلام است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کربلای با اشاره به اینکه که توجه به قرآن باید از ضروریات و اصول کار باشد، بیان کرد: قرآن کتاب مقدسی است که عامل اصلی روشنی دل و رشد فکری افراد به‌شمار می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه بحث هدایت اصلی‌ترین موضوع و بحث قرآن است، تصریح کرد: قرآن برای هدایت همه مردم است و شرق و غرب ندارد.

وی اظهار کرد: قرآن افراد را به راهی سالم و آنچه که فلسفه آفرینش است هدایت می‌کند و هدایتش هدایت رشد و ترقی است.

غلامی با بیان اینکه وظیفه روحانیت در عصر حاضر سخت‌تر و سنگین‌تر از گذشتگان است، افزود: دنیای امروز به جهنمی تبدیل شده است و روحانیت باید تلاش کند تا از طریق قرآن مردم را از این جهنم بیرون آورد چرا که همه مردم گرفتار آتش شده‌اند و این موضوع وظیفه روحانیت را بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: حفظ کردن قرآن نباید محدود به حفظ کلمات شود بلکه باید مقدمه‌ای برای پاسداری از قرآن شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کربلای مازندران گفت: اگر در گذشته حفظ قرآن و کار کردن با مفاهیم آن در این سن و سال واجب نبود امروز یقینا واجب است.

غلامی با بیان اینکه قرآن هدایت‌کننده و شفادهنده است، اظهار کرد: حفظ قرآن دارای آدابی هم برای حفظ و هم برای حفظ ماندن دارد و یقین بدانید قرآن آدمی را از بسیاری از بلاها و بیماری‌های فکری شفا می‌دهد و رسیدن به این مهم نیازمند تقواست.

وی در پایان افزود: مردم از شنیدن حرف‌های غربی‌ها خسته شدند و تشنه حرف‌ خدا و پیغمبر هستند.
captcha