ردپای رسانه‌های خارجی برای بی‌ثباتی حکومت اسلامی در فتنه 88
کد خبر: 3677326
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
خطیب جمعه بخش کن بیان کرد:

ردپای رسانه‌های خارجی برای بی‌ثباتی حکومت اسلامی در فتنه 88

گروه سیاسی: حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا گفت: در فتنه 88 ده‌ها هزار مطلب در فضای مجازی علیه انتخابات منتشر شد که این مطالب جعلی و ادعاهای واهی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس منتشر می‌شدند، بنابراین تمامی آن‌ها اسناد مداخله آمریکا در امور داخلی ایران هستند.

ارسال نشود// ردپای رسانه‌های خارجی برای بی‌ثباتی حکومت اسلامی در فتنه 88

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته ( 8 دی) بخش کن به امامت حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا و با حضورمردم شریف غرب تهران در حسینیه سرآسیاب کن برگزار شد.
صالح‌نیا در خطبه اول گفت: تقوا اصلی‌ترین عامل عاقبت‌بخیری و رضایت خداوند از انسان درهنگام خروج از این دنیا، اما در مقابل گناه اصلی‌ترین عامل بدبختی وعاقبت به شری انسان‌ است.
وی درادامه بیان کرد: یکی از اعراب نزد رسول خدا(ص) آمدند و به اسلام ایمان آوردند اما بلافاصله پس از آن شتری که بر آن سواربود لغزید و افتاد سپس از دنیا رفت، رسول اکرم(ص) در این خصوص فرمودند او از جمله کسانی است که سختی کمی را تحمل کرده و به نعمت طولانی دست یافت.
صالح‌نیا تصریح کرد: مؤذنی سال‌ها پشت‌بام مسجد اذان می‌گفت اما زمانی‌که نگاهش به نگاه دختر یهودی افتاد، او یهودی شد وهنگام مراسم ازپله افتاد ومرتد از دنیا رفت.
خطیب جمعه بخش کن درپایان خطبه اول افزود: توصیه‌های بزرگان دین بر عاقبت بخیری مسلمانان است و در این مسیر مردم را بر خواندن قرآن، ادعیه، نمازاول وقت، خدمت به مردم و پدر و مادر سفارش می‌کنند.
حجت‌الإسلام صالح‌نیا درخطبه دوم ضمن عرض تبریک میلاد امام حسن(ع) و یوم‌الله 9دی گفت: به زودی برای تک تک ما دادگاه عدل الهی تشکیل خواهد شد و در رابطه با کارهایی که انجام دادیم باید پاسخگو باشیم.
وی افزود: تا ابد کشور و اسلام ماندنی هستند واین ما هستیم که باید برویم. بنابراین رفتن ما به معنی رفتن کشور و اسلام نیست و ما باید به مسیری توجه کنیم که در آن حرکت می‌کنیم.
صالح‌نیا درادامه خاطرنشان کرد: کسانی‌که درسال 88 آرامش کشور را سر یک دروغ مختل کردند باید پاسخگو باشند و همچنین کسانی‌که به محض پیاده شدن از اسب قدرت از نظام طلب‌کار می‌شوند باید آن‌ها هم پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: مردم ایران بصیرت بالایی دارند چون امام حکیمشان فرمود: «میزان حال فعلی افراد است».
امام جمعه کن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زلزله اخیر تهران اشاره کرد و گفت: مردم در امر زلزله هوشیار بوده‌اند و به نظرات کارشناسان توجه زیادی داشتند و آمادگی خود را در برابر زلزله حفظ کردند.
وی افزود: مسئولین شهرسازی سبک ساخت و ساز را باید اصلاح کنند و می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید از شن، ماسه و آهن کم کرده ودر مقابل سازه‌های محکم‌تری را بنا کنند.
صالح‌نیا در ادامه بر ارتقای جایگاه اخلاق در میان کارکنان ادارات به منظور کاهش فساد تأکید کرد و گفت: مردم این سرزمین به فرزندان پاک دست این میهن اسلامی در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی امیدوار بوده و این ملت برای همیشه به رهبر فرزانه و حکیمشان دلگرم هستند. بنابراین مسئولینی که در رأس کار به انجام وظیفه مشغول هستند باید مردم‌دار باشند چون اگر ما مردم را حفظ کنیم و در تمامی شرایط کنار آن‌ها باشیم مردم هم در شرایط مختلف کنار انقلاب، رهبری و نظام اسلامی خواهند ماند. در این مسیر می‌بایست روحیه‌های غلط را اصلاح کنیم، کنار مردم باشیم و نهایتاً فرهنگ والای شهادت را در جامعه ترویج دهیم. همچنین نیاز است، مسئولین از مرام شهیدانی چون رجایی الگو بگیرند و دلیل اینکه مردم عاشق شهید رجایی هستند اين است که شهید رجایی همواره در کنار مردم بود و هیچگاه از این ملت فاصله نگرفت.
وی در ادامه بر حفظ جایگاه بزرگان دین و دلسوزان کشور تأکید کرد و یادآور شد: ریا کاری و برخورد با بزرگان و دلسوزان آفت ارتقای جایگاه اخلاق در کشور است. چون متأسفانه تا زمانی‎‌که علما و فضلای ما زنده هستند به نظراتشان توجه‌ای نمی‌کنیم اما بعد از اینکه از دنیا می‌روند برای رحلت این بزرگان دین، ده‌ها مراسم ختم می‌گیریم و این جزء توجیه چیز دیگری نیست.
صالح‌نیا گفت: انسانی که حرکت نکند تبدیل به مرداب می‌شود و شخصیت‌های کاریکاتوری که خودشان هم در تحلیل فتنه 88 درمانده‌اند لازم است که آن‌ها هم روح خود را خانه‌تکانی کنند.
وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای ضربه زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: کنگره آمریکا با بودجه 1600 میلیارد تومانی دولت بوش در سال 2008 برای ایجاد ناامنی در ایران موافقت کرد و سازمان جاسوسی سیا 2 سال قبل از انتخابات 88 برای بی‌ثباتی حکومت ایران دست به‌کارشده بود.
صالح‌نیا با اشاره به ده‌هاهزار ادعای جعلی در توییتر مربوط به تقلب انتخابات ایران، گفت: در تمام رسانه‌های مجازی، ردپای رسانه‌ها و روزنامه‌های صهیونیستی مشهود بود.
وی در پایان گفت: مکانیسم دولت آمریکا برای دخالت در فتنه 88 و ایجاد بنیاد دموکراسی در ایران و صندوق اعانه ملی دموکراسی و همچنین برپایی کارگاه‌های براندازی نظام اسلامی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون امارات متحده عربی و مؤسسه آمریکایی فردایی بدون تروریسم همه و همه اسناد مداخله آمریکا در ایران اسلامی هستند.

captcha