آرامش در زندگی تنها رسیدن به رفاه نیست/ بیراهه رفته‌ایم
کد خبر: 3767344
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

آرامش در زندگی تنها رسیدن به رفاه نیست/ بیراهه رفته‌ایم

گروه اجتماعی ـ رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد بشر در زمینه کسب رفاه، راه را بی‌راهه رفته و نمی‌توان همه آسایش و آرامش در زندگی یک فرد را تنها به این زمینه خلاصه کرد.

آرامش در زندگی تنها رسیدن به رفاه نیست/ بیراهه رفته‌ایم

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین شب گذشته، 5 آذرماه در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان با مردم قزوین که در مسجد الغدیر صورت گرفت، اظهار کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است تا جامعه با آن به سمت رشد و تعالی پیش رود و مهم‌ترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی همین فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.
وی افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ بسیج را در رفتار، زندگی فردی و اجتماعی و سیاست حاکم کنیم چون این فرهنگ مطابق با فطرت و فرهنگ اسلام ناب محمدی است، اگر در آمار بنگریم هر جا فرهنگ اصیل بسیج حاکم بوده میزان جرائم و آسیب‌ها در حداقل ممکن بوده است.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید فرهنگ و باورهای دینی و ارزش‌های معنوی را حاکم کنیم و این راه‌حل کمترین هزینه و زمان را برای ما دارد و امروز یکی از مصادیق بارز آن شجره طیبه بسیج است که همه باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند.
قدرتی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی احقاق حق و تحقق عدالت است، ابراز کرد: این دستگاه به‌تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات اجتماعی و جرائم جامعه را کاهش دهد و اقدامات آن به‌تنهایی کافی نیست بلکه این کار به تقویت بُعد اعتقادی و دینی متکی است.
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه حق بشر زندگی در آرامش و آسایش است و این مهم باید تأمین شود، تصریح کرد: همه آحاد جامعه خواستار برخورداری از یک زندگی با کم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و همچنین رعایت عدالت هستند.
رئیس شورای مسئولان قضایی استان با اشاره به اینکه آرامش به ابعاد روحی انسان‌ها بازگشته و این موضوع به حقیقت ذات بشر مربوط است، گفت: در اصل ایمان صالح است که می‌تواند انسان را به آرامش واقعی برساند و با کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌تنهایی نمی‌توان آرامش را در دل و روح انسان‌ها به‌طور تمام و کمال جاری کرد.
وی با بیان اینکه به گفته ائمه اطهار(ع) مردم، مسلمان و غیرمسلمان به سه اصل امنیت، عدالت و رفاه نیازمند هستند، ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد بشر در زمینهٔ کسب رفاه، راه را بی‌راهه رفته و نمی‌توان همه آسایش و آرامش در زندگی یک فرد را تنها به این زمینه خلاصه کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه اسلام، به‌ویژه در مذهب شیعه به‌خوبی راه سعادتمندی برای افراد را نشان داده‌ شده و در زمینهٔ مسائل مختلف یک مساوات و منطق عالی را شاهد هستیم، تصریح کرد: شیعه از یک هویت و بصیرت خاص و درک نسبت به تمام بشریت برخوردار بوده به‌نوعی که قواعد و دستورات آن ما را به یک آرامش و آسایش واقعی و حقیقی می‌رساند.
قدرتی یادآور شد: اسلام و قرآن نسخه‌ای بی‌بدیل برای هدایت بشر هستند و اگر انسان‌ها خواستار رسیدن به رفاه، آرامش، آسایش و سعادتمندی واقعی هستند باید به این 2 مسئله اتکا کنند.
رئیس‌کل دادگستری قزوین در پایان بابیان اینکه سؤال اینجاست که چرا در جامعه ما که اسلامی و شیعی است با مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختلف روبرو هستیم، عنوان کرد: باید ببینیم فعالیت‌های ما ازجمله در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست تا چه حد با قرآن و دستورات دینی همگرایی و هماهنگی دارد.
انتهای پیام

captcha