امکان استفاده مؤسسات قرآنی از موقوفات
کد خبر: 3778363
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
کوهساریان خبر داد:

امکان استفاده مؤسسات قرآنی از موقوفات

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اوقاف استان گلستان بیان کرد: در استان موقوفات قرآنی وجود دارد که در صورت تحقق شرایط، موسسات قرآنی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و بخشی از مشکلات خود در زمینه مکان و بودجه را از این طریق کاهش دهند.

از مشکلات مالی موسسات قرآنی تا فعالیتهای اداره قرآنی اوقاف

به گزارش خبرگزاری ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام کوهساریان، رئیس اداره قرآنی اوقاف استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار ایکنا از آمادگی این اداره برای همکاری با موسسات قرآنی به منظور کاهش مشکلات آن‌ها خبر داد و گفت: در استان موقوفات قرآنی وجود دارد که در صورت تحقق شرایط، موسسات قرآنی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و بخشی از مشکلات خود در زمینه مکان و بودجه را از این طریق کاهش دهند.

کوهساریان گفت: متأسفانه فقط 2 درصد از کل موقوفات استان گلستان، قرآنی است که باید با همکاری خود موسسات قرآنی و ترغیب واقفان این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما علاقه‌مندیم که هر موسسه قرآنی یک وقف قرآنی برای خود داشته باشد و از منافع آن استفاده کند، افزود: در صورتی که وقف قرآنی وجود داشته باشد اولویت در بهره‌برداری از آن موقوفه و منافع مالی آن برای موسسات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی است.

کوهساریان گفت: موسسات برای رفع مشکلات خود به اداره اوقاف شماره 1 در گرگان و دفاتر شهرستانی ما مراجعه کنند تا در صورت امکان بتوانیم بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما قرار دادن امکانات موقوفات قرآنی در اختیار موسسات و همکاری دو جانبه با آنان است، گفت: تلاش داریم که در سال آینده همکاری بیشتری با موسسات قرآنی داشته باشیم و امکاناتی از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی، مواد اولیه و سیستم‌های صوتی در اختیار آنان قرار دهیم.

رئیس اداره قرآنی اوقاف با اشاره به لزوم توجه بیشتر واقفان به وقف‌های عام گفت: متاسفانه ما موقوفات عام قرآنی نداریم که بتوانیم به طور کلی برای امور قرآنی هزینه کنیم مثلاً وقتی یک وقفی غیر عامی در خان ببین داریم نمی‌توانیم در جای دیگر از آن استفاده کنیم. موسسات همت کنند و با اطلاع‌رسانی، رایزنی و تبلیغات برای خودشان موقوفه جذب کنند.

کوهساریان با اشاره به لزوم استفاده از امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای گفت: متاسفانه ما در امور قرآنی تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی مناسب نداریم به‌عنوان مثال هم‌اکنون طرح 1452 ویژه حفظ قرآن کریم و همچنین مسابقه حافظان قرآنی که در اسفندماه برگزار خواهد شد در دستور کار ماست اما هنوز بسیاری از موسسات قرآنی در جریان این دو برنامه نیستند.

وی درباره فعالیت‌های اداره واحد قرآنی اوقاف گلستان در سطح استان گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن، محافل انس با قرآن، برنامه‌های حفظ موضوعی قرآن که در قالب 300 موضوع انجام می‌شود، مسابقات مختلف قرآنی و برنامه‌های قرآنی امام‌زادگان و اماکن مذهبی استان بخشی از فعالیت‌های این واحد در سطح استان است.

کوهساریان افزود: هم‌اکنون نیز طرح حفظ قرآن کریم به صورت مجازی را در دست اجرا داریم که طی آن حدود 300 نفر به صورت مجازی و با نظارت مربیان اقدام به حفظ قرآن می‌کنند.

خبرنگار: فاطمه اسدی

captcha