فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش گلستان در ۴۰ سالگی انقلاب
کد خبر: 3784677
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش گلستان در ۴۰ سالگی انقلاب

گروه فعالیتهای قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان در آستانه 40 سالگی انقلاب به تشریح فعالیت‌های قرآن این اداره پرداخت و گفت: کاروان قرآنی ویژه دانش‌آموزان به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب در تمام شهرستان‌های استان برپا می‌شود.

فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش گلستان

سیدرضا حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش استان به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: برگزاری کاروان با شکوه قرآنی یکی از برنامه‌های ایام دهه فجر است که با همکاری سازمان تبلیغات استان و جبهه فعالان قرآنی برپا می‌شود.

وی افزود: این برنامه با اجرای 10 محفل انس با قرآن کریم، ویژه دانش‌آموزان در ایام دهه فجر از ساعت  9 تا 11 ‌در مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها و روستاها انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: آزمون حفظ جزء سی قرآن کریم، از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است که با مشارکت اداره‌کل اوقاف، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما برگزار می‌شود و مرحله کتبی آن روز نهم اسفند‌ماه همزمان با سراسر کشور برای تمام دانش‌آموزان و بزرگسالان در مصلای استان و مدارس مهم شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه مرحله شفاهی آزمون نیز از 11 تا 16 اسفند‌ماه در مدارس استان برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون بیش از چهل هزار دانش‌‌آموز گلستانی در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی آموزشگاهی عترت و نماز هر سال در استان برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه دانش‌آموزان در سه مرحله مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی شرکت خواهند کرد و در صورت کسب مقام، پس از پایان ماه مبارک رمضان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی نیز حافظ کل قرآن کریم محمدرضا ولی‌زاده از گمیشان و قاری برجسته امیرحسین رحمتی از شهرستان گرگان به نمایندگی از گلستان حضور خواهند داشت.

وی همچنین از اجرای طرح پایش به‌منظور کشف استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ  خبر داد و گفت: 15 دارالقران فعال در سطح استان وجود دارد که یکی از فعالیت‌های آن‌ها اجرای طرح پایش است.

فاطمه حسنی

captcha