تجلیل‌های قرآنی کمرنگ است/ تشویق به بهانه‌های مختلف
کد خبر: 3790036
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

تجلیل‌های قرآنی کمرنگ است/ تشویق به بهانه‌های مختلف

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ قرآن با بیان اینکه کسانی که به دنبال حفظ و قرائت قرآن هستند باید به معنا و مفهوم آیات قرآن توجه داشته باشند، اظهار کرد: تشویق کردن به بهانه‌های مختلف می‌تواند جوانان را به سمت قرآن و مسابقات قرآن ترغیب کند که گاهی مواقع تجلیل‌ها کمرنگ است.

کم رنگ بودن تقدیرهای قرآنیآشنایی با مفاهیم قرآنی، نه تنها انسان را از منجلاب گناه و ناپاکی بیرون می‌کشاند، بلکه راهی به روشنی تمام زندگی که هدیه خداوندی است پیش رویت می‌گشاید.

حافظان و قاریان قرآن بسیاری وجود دارند که تنها به مرور ظاهری قرآن بسنده نکرده و قرآن را در تمام زندگی خود وارد کرده‌اند، اما در این میان ورود بانوان به این عرصه بسیار قابل تامل است چرا که بانوان راس یک خانواده هستند و اگر آنان به دنبال قرآن باشند به این معناست که تمام اعضای خانواده در این راه قدم برداشته‌اند.

با یک بانوی حافظ قرآن آشنا شدم که چند سالی است در راه حفظ قرآن گام برداشته و با تمام وجود سعی در درک آیات آن دارد.

راهی که سال‌ها با مفاهیم قرآنی طی شد
سعیده شریفی‌پور، فعال قرآنی و حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 36 ساله و اهل شهرستان بیرجند هستم و از اواخر سال 90 حفظ کل قرآن را آغاز و در مدت چهار تا پنج سال قرآن را به طور کامل حفظ کردم.
این فعال قرآنی با بیان اینکه سوره نور و آیات آن در زندگی‌ام تاثیر زیادی گذاشته و آثار آن را دیده‌ام، افزود: تشویق والدین و دوستانم سبب شد، قرآن را به طور کامل حفظ کنم.
شریفی پور تصریح کرد: تاکنون در مسابقات شهرستانی، استانی و حتی کشوری نیز شرکت کردم و بیشتر در مسابقات قرآنی سازمان اوقاف حضور یافتم.
وی ادامه داد: در مسابقات حفظ 5 جز، حفظ 10 جز و حفظ 20 جز چندین مقام مختلف آوردم و توانستم موفقیت‌هایی را کسب کنم.
این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: علاقه یکی از موضوعات مهم برای حفظ قرآن است و انسان بدون علاقه به چیزی نمی‌تواند موفقیتی داشته باشد.
شریفی پور با بیان اینکه کسانی که به دنبال حفظ و قرائت قرآن هستند باید به معنا و مفهوم آیات قرآن توجه داشته باشند، اظهار کرد: تشویق کردن به بهانه‌های مختلف می‌تواند جوانان را به سمت قرآن و مسابقات قرآن ترغیب کند که گاهی مواقع تقدیرها کمرنگ است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح مسابقات قرآنی خوب است، یادآور شد: امیدواریم برای مسابقات قرآنی در سطح استان و شهرستان اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد.

مسیر قرآنی مسیری است که اگر فردی در آن حرکت کند، به مفاهیمی دست می‌یابد که او را به سر منزل مقصود که همان رضای خداوندی است می‌رساند.

منصور نایبی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

captcha