گروه‌هایی برای رواج شیطان‌گرایی در کشور فعال هستند
کد خبر: 3792578
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
رئیس مؤسسه بهداشت معنوی هشدار داد:

گروه‌هایی برای رواج شیطان‌گرایی در کشور فعال هستند

گروه اجتماعی ــ مدرس حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه بهداشت معنوی با بیان اینکه جریاناتی به نام خدا، ارتباط و گفت‌‌وگو با خدا و عرفان و تجربه‌های معنوی، شیطان‌گرایی را با لباس مزورانه‌ای عرضه می‌کنند، گفت: رسانه‌ها باید واضح و آشکارا درباره جریان شیطان‌پرستی و نمادهای آن به مردم آگاهی بدهند.

شیطان‌گرایی در قالب جریان‌های معنویت ‌گرا در جامعه عرضه می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری‌سیف، استاد حوزه و رئیس مؤسسه بهداشت معنوی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، درباره ظهور عرفان‌های کاذب از جمله شیطان‌پرستی، بیان کرد: شیطان‌گرایی به دو صورت فعالیت می‌کند و آموزه‌های خود را رواج می‌دهد؛ نوع اول به صورت آشکار و صریح با نام شیطان‌گرایی اتفاق می‌افتد و جریان‌هایی در فضای مجازی و جهانی شکل می‌گیرد و مخاطب جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این جریانات در ابتدا ادای شیطان‌پرست‌ها را درمی‌آوردند، افزود: این افراد ابتدا آیین‌های شیطان‌پرستی را انجام می‌دهند اما زمانی که کم‌کم پیش می‌روند آموزه‌های جدید شیطان‌پرستی برای آن‌ها مشخص می‌شود و آیین شیاطین مختلفی مانند لوسیفر را دنبال کرده و قدم به قدم با اسم شیطان‌گرایی و آیین آن‌ها، مخاطب را جذب می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه قم ضمن بیان این‌که شیطان‌پرستی آشکار به صورت زیرزمینی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: نوع دوم از شیطان‌گرایی در قالب جریان‌های معنویت‌گرای وارداتی انجام می‌شود و به نام خدا، ارتباط و گفت‌وگو با خدا و عرفان و تجربه‌های معنوی، شیطان‌گرایی با لباس مزورانه‌ای عرضه می‌‍شود.

اصل شیطانی گوش سپردن به ندای درونی

پژوهشگر عرفان و ادیان ادامه داد: در شیطان‌گرایی چند اصل مهم وجود دارد؛ قدرت اصلی قدرت انسان است و انسان قدرتی نامحدود دارد، شیطان نمادی از امیال و نفسانیت و طبیعت گناهکار انسان است و لذا بر اساس این اصل، قانون شیطان‌پرست‌ها این است که هر چه می‌خواهی انجام بده! در این زمینه کتابی به نام قانون به نویسندگی آلیستر کراولی برای کسانی که گرایش شیطان‌گرایی دارند اهمیت ویژه‌ای دارد.

مظاهری سیف یادآوری کرد: این جریانات آموزه‌هایی مانند «قدرت نامحدود انسان»، «شنیدن ندای درون»، «به صدای قلب خود گوش دهید»، «اگر می‌خواهید زندگی الهی را تجربه کنید و در راه خدا زندگی کنید به ندای درونی خود گوش دهید» و «به عقل خود تکیه نکنید زیرا عقل شما را به گذشته می‌برد ولی در زمان حال می‌توانید با قلب خود زندگی کنید» را عرضه می‌کنند و با این تفاسیر تکانه‌های هیجانی و احساسی بر رفتار انسان مسلط می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که گوش فرادادن به ندای درونی و انجام هرگونه عملی که انسان دوست دارد بدون تفکر در گذشته و آینده کاملاً حرف شیطان‌گرایان است، افزود: صداقت و صراحت در شیطان‌گرایی آشکار وجود دارد ولی در شیطان‌گرایی زیرزمینی، تزویر، ریاکاری و فریبندگی وجود دارد و لذا شیطان‌گرایی واقعی این‌ گونه است.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی بهداشت معنوی با اشاره به این‌که امروزه نوع دوم شیطان‌پرستی به طور گسترده در جامعه عرضه می‌شود، بیان کرد: کتاب گفت‌وگو با خدا به نویسندگی نیل دولاند واش، آثار وین دایر و پائولو کوئلیو کتاب‌هایی هستند که ایدئولوژی شیطان‌گرایی را در قالب لباس مزورانه عرضه می‌کنند و از پرفروش‌های جامعه ما هستند.

وی یادآوری کرد: کتاب‌های بسیاری با عنوان گفت‌و گو با خدا، ارتباط با خدا و جریان‌های معنوی چشم‌اندازی از آینده دارند که می‌گویند انسان در آینده متوجه می‌شود که خدا دروغ بزرگی است و اگر همه انسان‌ها این کار را کنند عرصه جدید شیطان‌ فرامی‌رسد.

مظاهری سیف با اشاره به این‌که در کتاب و فیلم راز این موضوع کاملاً بیان می‌شود، اظهار کرد: در کتاب «انجیل شیطان» قانونی وجود دارد که می‌گوید به هرآنچه می‌خواهی فکر کن تا به آن برسی و امروزه این قانون را با عنوان قانون جذب و رازهای موفقیت بیان می‌کنند که هیچ سندیت علمی و روانشناسی ندارد.


گروه‌هایی برای رواج شیطان‌گرایی در کشور فعال هستند/لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه

راهکارهای ترغیب افراد به شیطان‌پرستی

وی با بیان این‌که در ابتدا شیطان‌گرایی را درست معرفی نکردند و برخی هنرهای عجیب و ناهنجار را به شیطان‌گرایی نسبت دادند، ادامه داد: در ابتدا موسیقی راک، رپ و برخی سبک‌های متال را به شیطان‌پرستی نسبت دادند. همچنین برخی هنرهای خشن، زشت و نادرست را شیطان‌گرا پنداشتند. معنویت‌گرا پنداشتن اموری که شیطان‌گرایی است راهکاری برای جلب توجه افراد به سمت شیطان‌گرایی بوده است و در آمریکا و ایران  این جریان با این روش رواج پیدا کرد.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به این‌که در روزگاری زندگی می‌کنیم که باید برای ترویج هر فکری یک جریان اجتماعی را آغاز کنیم و مردم مشارکت کنند تا جریان به ثمر برسد، اظهار کرد: هیچ دولتی اعلام شیطان‌‌پرستی نمی‌کند و لذا ناگزیرند افرادی را برای ترویج جریان شیطان‌‌پرستی بین مردم بفرستند و این جریان را به آن‌ها عرضه کنند و در این حالت گاهی با افرادی در جمع دوستانه یا مهمانی مواجه می‌‍شوید که جریان انحرافی را ترویج و تبلیغ و دیگران را جذب می‌کنند.

مظاهری سیف با یادآوری این‌که ایجاد جریان اجتماعی بین مردم یک راهکار منطقی برای جا انداختن یک فرهنگ یا ارزش در بین مردم است، افزود: نهاد سیاسی یا انجمن جهانی «تفکر نوین» این افکار را بین مردم ترویج می‌کنند که در ایران سرشاخه‌های بسیاری دارند و شرکت‌های ابرقدرت و سرمایه‌گذاران، اسپانسر این مجموعه‌ها هستند.

وی ادامه داد: برای نشر افکار و آثار پائولو کوئلیو بسیاری از افراد تلاش کردند و در ایران نیز این جریان ایجاد شد و افرادی برای نشر آثار او فعالیت دارند و در کتاب کیمیاگر که بسیار بین مردم رایج است و پرفروش‌ترین کتاب‌ها به شمار می‌رود ظهور آینده جهانی که به آموزه‌های عصر جدید شیطانی برمی‌گردد اشاره می‌کند.

پژوهشگر عرفان و ادیان در پایان تأکید کرد: رسانه‌ها باید واضح و آشکارا در ارتباط با جریان شیطان‌پرستی و نمادهای آن به مردم آگاهی بدهند. اگر مردم آگاه باشند به شیطان‌پرستی گرایش پیدا نمی‌کنند به جز برخی از افراد که تمایل ذاتی و درونی آن‌ها به این سمت است.


انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۱:۰۴
0
0
گوش سپردن بی ضابطه به ندای درون مقدمه جهل و تعصب میشود. اما در آموزه های عرفانی و اسلامی توجه ضابطه مند به ندای درون یکی از راه های خودشناسی و ارتباط با خدا است. لطفا این مسئله را برای مردم تبیین کنید تا فرق بین این دو را به درستی تشخیص دهند و نه در دام عرفان های کاذب و شیطانی بیافتند و نه از نعمت الهامات الهی محروم شوند.
captcha