سدهای سیستان و بلوچستان آمادگی مواجهه با سیلاب احتمالی را دارد
کد خبر: 3803269
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

سدهای سیستان و بلوچستان آمادگی مواجهه با سیلاب احتمالی را دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت سدهای استان بیش از بارندگی‌های پیش‌بینی شده است و با توجه به اینکه از زمان بارندگی تا رسیدن آب به سدها زمان کافی برای عکس‌العمل به‌موقع وجود دارد، هیچ نگرانی از این بابت نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، با اعلام سازمان هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش شدید باران، شایعاتی در خصوص تخلیه برخی روستاها و شکسته شدن سدها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ضمن تکذیب این شایعات، گفت: ظرفیت سدهای استان بیش از بارندگی‌های پیش‌بینی شده است و با توجه به اینکه از زمان بارندگی تا رسیدن سیلاب آن به سدها زمان کافی برای عکس‌العمل به‌موقع وجود دارد، هیچ نگرانی از این بابت نیست.
وی ادامه داد: بیشترین مشکل ما در شهرستان سرباز و سد پیشین است که پیش‌بینی بارندگی بیش از 50 میلیمتری در مسیر رودخانه سرباز شده است، اما باز هم نیازی به باز کردن دریچه‌های سد نیست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: تمامی سدهای استان دارای استحکام صد درصدی است؛ همچنین در صورت لزوم اگر بارندگی شدیدی در منطقه داشتیم، پیش از رسیدن آب به سدها می‌توانیم دریچه‌ها را باز کرده تا گنجایش لازم برای آب ورودی ایجاد شود.
هیچ روستایی در شهرستان زابل تخلیه نشده است
غلامرضا گنجی، فرماندار شهرستان زابل نیز ضمن تکذیب برخی از شایعات در فضای مجازی، گفت: هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر شکستگی سدهای برخی از کشورهای همسایه در فضای مجازی منتشر شده که این مطلب توسط افراد سودجو برای بهره‌برداری از اهداف خاص منتشر می‌شود، بنابراین مردم به این شایعات توجه نکنند.
فرماندار شهرستان زابل اظهار کرد: هر گونه اطلاع‌رسانی و هشدارهایی که ستاد بحران اعلام کند از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر به آگاهی مردم خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha