«معامله قرن» ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان زمان است
کد خبر: 3815867
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

«معامله قرن» ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان زمان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم با اشاره به این‌که در قرآن آمده‌است فرعونیان با ژست خیرخواهانه وارد می‌شوند اما در واقعیت در صدد خیانت کردن هستند، گفت: «معامله قرن»؛ ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان زمان است.

«معامله قرن»؛ ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان زمان است«معامله قرن»؛ ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان زمان استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز نهم خردادماه در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیات 23 الی 85 سوره مبارکه غافر بیان کرد: خداوند متعال در این آیات می‌فرماید: حضرت موسی(ع) را به سوی فرعون و قارون فرستادیم و آن‌ها موسی را تکذیب کردند وقتی موسی معجزه نشان داد، برآن شدند تا ظلم و کشتار خود علیه قوم بنی‌اسرائیل را افزون کنند.

وی با اشاره به«وَقَالَ فِرْعَوْنُ ذَرُونِي أَقْتُلْ مُوسَى وَلْيَدْعُ رَبَّهُ إِنِّي أَخَافُ أَنْ يُبَدِّلَ دِينَكُمْ أَوْ أَنْ يُظْهِرَ فِي الْأَرْضِ الْفَسَادَ؛سوره غافر/26» اظهار کرد: فرعون خطاب به اطرافیانش گفت: اجازه بدهید موسی را بکشم چون نگران هستم موسی دین و روش زندگی شما را تغییر دهد و هم‌چنین در زمین فساد ایجاد و جامعه و نظم اجتماعی را نابود کند؛ این حربه دشمنان در طول تاریخ علیه اولیای خدا بود.

نظام اسلامی چارچوب‌های تحمیلی زندگی غربی را شکست

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به این‌که دین مجموعه‌ای از باورها و رفتارهاست، افزود: مستکبران همیشه از دینی که خدایی آن‌ها را به خطر بیاندازد نگران هستند و احساس خطر می‌کنند و علت اصلی مخالفت استکبار جهانی و فرعونیان امروز با ایران اسلامی همین است.

 استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در نگاه مستکبران  ایران اسلامی دین،بینش و رفتارهای جدیدی را به جامعه جهانی عرضه کرده‌است که نگاه مستقل از طاغوت و تکیه بر اسلام دارد و اگر این نگاه در کشورهای دیگر تسری پیدا کند خدایی استکبار جهانی دچار چالش جدی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که فرعونیان امروز نگران تغییر بینش مردم، آگاهی جوامع و استقلال طلبی مردم مظلوم هستند، یادآور شد: امروز مستکبران در خصوص نظام اسلامی می‌گویند که نظام اسلامی نظم نوین جهانی را بهم ریخته‌ و جرم نظام اسلامی را شکستن چارچوب‌های تحمیلی زندگی غربی می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم اعلام کرد که انقلاب اسلامی یاران با قدرت و شکوه ذپا به میدان نهاد و چارجوب‌ها را شکست و کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود و لذا سردمداران ستم واکنش نشان دادند که ناکام ماند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با اشاره به«قَالَ فِرْعَوْنُ مَا أُرِيكُمْ إِلَّا مَا أَرَى وَمَا أَهْدِيكُمْ إِلَّا سَبِيلَ الرَّشَادِ ؛سوره غافر/29»بیان کرد: وقتی مومن آل فرعون،فرعونیان را نصیحت کرد، فرعون در قامت انسان ناصح، خیرخواه و هدایت‌گر ظاهر شد و هیچ گاه باطن و نیت آلوده و پلید خودش را که «خدایی کردن» است، نمایان نکرد.

وی ادامه داد: فرعونیان امروز ادعا می‌کنند که صلاح مردم ایران را می‌خواهند و قصد دارند کشورهای ضعیف را به سمت پیشرفت، رشد و توسعه رهنمون کنند اما مشاهده می‌کنیم که ضروری‌ترین نیازهای مردم ایران مانند دارو را تحریم می‌کنند و قطعات یدکی هواپیماهای مسافربری را در اختیار مردم ایران قرار نمی‌دهند، به تعبیر مقام معظم رهبری دست چودنی در زیر دستکش‌ مخملی پنهان کرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که در قرآن آمده‌است فرعونیان با ژست خیرخواهانه وارد می‌شوند اما در واقع در صدد خیانت کردن هستند، تصریح کرد: امسال به علت رفتارهای خیانت‌باری که عده‌ای برای جا انداختن معامله قرن انجام می‌دهند شرکت در راهمپیمایی روز قدس از هرسال مهم‌تر است، آمریکا حتما شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: معامله قرن نمونه‌ای دیگر از ژست خیرخواهانه دروغین فرعونیان امروز یعنی مستکبران است زیرا سرزمین فلسطین را غصب کردند و قصد دارند قرارداد ننگین قرن را به آن‌ها تحمیل کنند که «خلع سلاح کامل رهبران و اعضای حماس و الزام فلسطینیان به پرداخت هزینه‌ای به دولت اسرائیل» از جمله مفاد این قرارداد ننگین است.

حاج‌ابوالقاسم در ادامه ترجمه آیات سوره غافر گفت: مومن آل فرعون از خویشاوندان فرعون اما از پیروان حضرت موسی بود و شجاعانه برای دفاع از حضرت موسی به میدان آمد و خطاب به فرعونیان گفت: من کارم را به خدا واگذار می‌کنم و شما به زودی متوجه اشتباه خود خواهید شد.» اما فرعونیان سخنان او را نپذیرفتند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام صادق(ع) فرمود:« ایمان دارای چهار پایه توکل به خدا،واگذار کردن اعمال خود به پروردگار، راضی به قضای خدا و تسلیم امر او بودن است.» ، اظهار کرد: نتیجه این روحیات در پناه حق محفوظ ماندن است و خداوند حایمان مدافع دین خود است و امیدواریم خداوند متعال توفیق عمل به وظایف اجتماعی مانند حضور در راهپیمایی روز قدس را به همه عنایت فرماید.

انتهای پیام

captcha