وجوه متفاوت روز قدس امسال/ امریکایی‌ها به دنبال پاک‌کردن نمادهای اسلامی هستند
کد خبر: 3815974
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
علی لاریجانی تشریح کرد:

وجوه متفاوت روز قدس امسال/ امریکایی‌ها به دنبال پاک‌کردن نمادهای اسلامی هستند

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران، با بیان اینکه ابتکار امام(ره) در نامگذاری روز قدس یک ابداع متفکرانه بود، گفت: توطئه‌های پیچیده‌تر امریکا و دنباله‌های آن، شفاف‎تر شدن صحنه نسبت به گذشته و اینکه جبهه مقاومت از وجه قوی‌تری برخوردار شده، از وجوه متفاوت روز قدس امسال است.

به گزارش ایکنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز جمعه 10 خردادماه، در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس امسال تهران،  گفت: در این روز از 16 مرداد 1358 که امام خمینی(ره)، آن پیر روشن ضمیر، جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نام نهاد تا زمان حال، 39 بار ملت عزیز ایران و همه آزادیخواهان جهان به صحنه آمده‌اند و از مردم مظلوم اما شجاع فلسطین و هویت اسلامی قدس شریف دفاع کرده‌اند.

وی افزود: بدون تردید این ابتکار امام(ره) یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله‌های محبت مردم نسبت قدس همچنان شعله‌ور باشد.

لاریجانی با اشاره به تحولات رخ داده طی این 70 سال در موضوع فلسطین گفت: اما روز قدس امسال از سه جهت دارای شرایط متفاوتی است؛ توطئه‌های پیچیده‌تر امریکا و دنباله‌های آن، دیگر اینکه صحنه نسبت به گذشته شفاف‌تر شده و سوم اینکه جبهه مقاومت از وجه قوی‌تری برخوردار شده است.

امروز توطئه‎هایی که در مقابل مسلمانان است، پیچیده‌تر شده و رفتار امریکایی‌ها خیلی گستاخ‌تر از گذشته علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها شده است. یکی اقدام امریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس است که با سر و صدا این کار را انجام دادند. این کار توهین به همه مسلمانان بود زیرا قدس شریف قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر(ص) و مکان بسیار مقدسی است؛ قدس موضوعی نیست که فقط به یک ملت مربوط شود.

رئیس مجلس بیان کرد: امروز توطئه‎هایی که در مقابل مسلمانان است، پیچیده‌تر شده و رفتار امریکایی‌ها خیلی گستاخ‌تر از گذشته علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها شده است. یکی اقدام امریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس است که با سر و صدا این کار را انجام دادند. این کار توهین به همه مسلمانان بود زیرا قدس شریف قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر(ص) و مکان بسیار مقدسی است؛ قدس موضوعی نیست که فقط به یک ملت مربوط شود.

وی ابراز کرد: امام(ره) فرمودند: «قدس نه به یک ملت مربوط نه به ملت‌های حاضر بلکه به همه انسان‌های موحد از گذشته تا آینده مربوط است و فقط هم نه مسلمانان بلکه مربوط به مسیحیان و یهودیان و همه موحدان است.» اما امریکایی‌ها علیرغم همه توافقات بین‌المللی این کار را انجام دادند. البته اکثریت قاطع کشورها محلی به این کار امریکا نگذاشتند و آن را محکوم کردند، اما نفس این کار امریکا بر این دلالت دارد که قصد توطئه آمیزی نسبت به کلیت اسلام و مسلمانان در ذهن آن‌ها وجود دارد و پاک کردن نمادهای اسلامی در ذهن آن‌هاست و اینکه دنیا اقبالی به آن‌ها نکرد، بحث دیگری است.

لاریجانی ادامه داد: نکته دوم این است که امریکایی‌ها سرزمین کشور دیگری، جولان، را به اسرائیلی‌ها هبه کردند. این اقدام در عین اینکه ماجراجویانه است اما مسخره است که کشوری از آن طرف دنیا ملک کشور دیگری را به اسرائیل می‌دهد. حالا اسرائیلی‌ها کم سرزمین‌های اسلامی را غصب کردند که این را هم به آن‌ها جایزه دادید؟ این مسئله روحیه سبکسری و هم روحیه دلال مأبی سردمداران امریکا را در عرصه سیاست بین‌المللی نشان می‌دهد. هر چند این اقدام امریکا از جانب اکثر قریب به اتفاق کشورها نامشروع تلقی شد، اما نفس این کار امریکایی‌ها عمق کینه آن‌ها را نسبت به مسلمانان نشان می‌دهد. اینکه بیان کردم اوضاع قدری پیچیده است به خاطر نشانه‌هایی است که مقصد آن‌ها را از ابعاد مختلف بیان می‌کند.

رئیس مجلس اظهار کرد: نکته سوم مدتی است که طرح مرموز و سربسته ای به نام معامله بزرگ قرن را با این ادعا که می خواهیم مشکل را برای همیشه حل کنیم مطرح کردند. خود عنوان معامله بزرگ قرن نشانه تسلط روحیه دلال مآبی در سیاست امریکاست. واژه معامله آن هم جایی که پای شرافت یک ملت و غیرت دینی یک امت در میان است فضاحت بار است و این نشانه پوچ بودن فکر سیاسی آنهاست و این امر هم ریشه در تفکر فلسفی آنها دارد.

وی افزود: تفکر فلسفی که تمدن امریکا برپایه آن استوار شده، یک فلسفه منفعت‌گرایانه است، یعنی برای این تفکر عدالت، شرف، غیرت، انصاف، رفاقت و وفای به عهد و ده‌ها فضیلت اخلاقی دیگر وقتی معنا دارد که برای آنها منفعتی داشته باشد. اینکه سردمداران امریکا به راحتی هر تعهدی را زیر پا می‌گذارند و یک روز توافق آب و هوای پاریس، توافق تجاری با اروپا، توافق اتمی با ایران، توافق تجاری با چین و توافق موشکی با روسیه و نظایر آن را به هم می‌زنند به همین زیربنای فکری آنها برمی‌گردد که به طور مبنایی یک تفکر مخرب برای رفتار معقول در روابط بین‌الملل است.

تفکر فلسفی که تمدن امریکا برپایه آن استوار شده، یک فلسفه منفعت‌گرایانه است، یعنی برای این تفکر عدالت، شرف، غیرت، انصاف، رفاقت و وفای به عهد و ده‌ها فضیلت اخلاقی دیگر وقتی معنا دارد که برای آنها منفعتی داشته باشد. اینکه سردمداران امریکا به راحتی هر تعهدی را زیر پا می‌گذارند و یک روز توافق آب و هوای پاریس، توافق تجاری با اروپا، توافق اتمی با ایران، توافق تجاری با چین و توافق موشکی با روسیه و نظایر آن را به هم می‌زنند به همین زیربنای فکری آنها برمی‌گردد که به طور مبنایی یک تفکر مخرب برای رفتار معقول در روابط بین‌الملل است.

لاریجانی بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب چندین بار بیان فرمودند که تمدن امریکایی زوال‌پذیر است به این جهت است که ریشه‌های فکری این تمدن به خودی خود باعث ناهنجاری بین‌المللی می‌شود. ملاحظه کنید که وزیر خارجه امریکا باکی نداشت که بگوید ما داعش را به وجود آوردیم و بعد هم سر و صدا راه انداختند ما داریم با آن مبارزه می‌کنیم. چرا داعش را به وجود آوردند چون فکر می‌کردند به نفع آنهاست و می‌توانند کشورهای اسلامی را درگیر بحران امنیتی کنند و زیرساخت‌هایشان را از بین ببرند و آنها را مشغول خودشان کنند. این به زیربناهای این تمدن برمی‌گردد.

وی یادآور شد: نکته دیگر درباره طرح سربسته معامله بزرگ قرن این است که این را چه کسی طراحی کرده و دنبال می‌کند؟ داماد آقای ترامپ که یک جوان یهودی تاجر است، مسئول این طرح است. خود آقای ترامپ گفته دامادم عاشق اسرائیل است و حالا چنین فردی مسئول حل معضلی هفتاد ساله است. رؤسای جمهور قبلی که معاهده صلح کمپ دیوید و اسلو را سامان دادند یک قیافه بی طرفانه عجالتاً برای خودشان درست می کردند ولی این فرد که قداره را از رو بسته و گفته من عاشق اسرائیلم و این جوانک بی تجربه در حال خلق یک ماجرای جدید در منطقه است.

لاریجانی ابراز کرد: خیلی از بزرگان منطقه نگران این رفتار امریکایی‌ها هستند حالا شاید جرئت نکنند علنی بگویند اما در جلساتی که با آنها داریم با صراحت می‌گویند ما نگران این رفتارها هستیم و برخی از آنها می گویند امریکایی ها این جوانک را به منطقه فرستادند که جنگی راه بیندازد و برود. بنابراین طبیعی است که این نگرانی برای فلسطینی ها و مسلمانان ایجاد شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه فعلاً ابعاد این طرح روشن نیست، گفت: در سطح رسانه ها و مقامات نظرات مختلفی ارائه می‌شود از جمله اینکه گفته شده در این طرح حذف همیشگی شش میلیون آواره فلسطینی به سرزمین خودشان نهفته است و برای تحقق این امر معامله مادی را می خواهند سامان دهند و پولش را از جیب همین کشورهای بدبخت پولدار خلیج فارس می خواهند بگیرند و به کشورهایی که آوارگان فلسطینی در آن هستند بدهند تا آنها را تبعه خود کنند. یا اینکه گفته می شود می‌خواهند قدس شریف را برای همیشه در چنته پایتخت اسرائیل قرار دهند و دهکده ابودیس را برای مرکزیت فلسطین قرار دهند.

وی اظهار کرد: حقیقت امر این است که این طرح وضع روشنی ندارد البته دلالت‌هایی مانند کنفرانس بحرین وجود دارد که در حال برگزاری است که برای جنبه اقتصادی این طرح در نظر گرفتند و این افتضاحی برای یک کشور اسلامی است که زمینه دلالی پول را برای این طرح را فراهم کند. چون ابعاد این طرح روشن نیست نمی‌توان بحث جامعی درباره آن کرد. اما یک جهت‌گیری کلی را می توان از خلال اقدامات کلی امریکا در سالهای گذشته که طرح های مختلف سازش را ارائه داد و همین چند اقدامی که درباره انتقال پایتخت اسرائیل و واگذاری جولان کردند مسیری را مشخص کرد که راهبرد امریکایی ها در این شرایط نسبت به تحولات منطقه چیست.

وی تأکید کرد: به نظر من راهبرد آن‌ها تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی و گرفتن اموال و منابع آنهاست. اگر راهبرد امریکایی‌ها این است بنابراین پاسخ کشورهای اسلامی باید در همین سطح باشد و در مقابل راهبرد سخت آنها باید یک راهبرد هم سنگ یا قوی تر را طراحی کنند.

لاریجانی با اشاره به شفاف تر شدن اوضاع منطقه به لحاظ بازیگران نسبت به گذشته گفت: البته از جهتی مایه تأسف است که موقف برخی کشورهای اسلامی کاملا مشخص شد که طرف اسرائیل هستند ولی از جهتی باعث خوشحالی است که وضع اینها روشن شد. از حدود هفتاد سال پیش که درگیری‌هایی به خاطر فلسطین و رژیم صهیونیستی در 1948،1956 و 1967 شکل گرفت غالباً با ناکامی همراه بود و همین طور ساماندهی طرح‌های صلح هم با ناکامی همراه بود چون پای بی‌صداقتی برخی رهبران عربی در ان دیده می شد.

وی افزد: البته برخی از آنها مانند انور سادات صادق بودند. او در کمپ دیوید با مناخیم بگین و کارتر قراردادی را تنظیم کرد. روشن بود که این فرد از این مسیر حرکت می‌کند و به دنبال سازش با اسرائیل است. اما نقش برخی کشورها روشن نبود. پشت صحنه با اسائیل همکاری می‌کردند اما در علن فریاد حمایت از فلسطین سر می‌دادند. امروز این صحنه شفاف شده است. سعودی‌ها با همکاری اماراتی‌ها و بحرینی‌ها در جهت تسلط اسرائیل و نابودی حق فلسطینی‌ها هم مال و منال خود را در این راه دادند و هم آبرو و حیثیت خود را زیر پای این طرح قلابی امریکا له کردند.

رئیس مجلس بیان کرد: اگر در جنگ 33 روزه اسرائیل علیه حزب الله لبنان، سعودی‌ها پشت صحنه به صهیونیست‌ها اطلاعات می‌دادند اما علنی نمی‌کردند اما امروز شفاف با وزرای اسرائیل جلسه می‌گذارند و با هم تصمیم می‌گیرند. گرچه این اقدام سعودی‌ها که دلال صهیونیست‌ها شدند یک اقدام خائنانه برای امت اسلامی است اما برای مقابله با توطئه امریکایی ـ صهیونیستی آن شفافیت به نفع مقاومت و ملت فلسطین خواهد بود که صف کشورهای منافق از سایرین جدا شد و افکار عمومی مسلمانان آنها را بهتر می‌شناسد که کشوری که حاضر است صدها میلیارد دلار سلاح بخرد و بر سر مردم مظلوم یمن بریزد و تمام زیرساخت‌های این کشور را نابود کند در همین امتداد حاضر است پول لازم را برای این معامله کثیف قرن هم بدهد که آقای ترامپ و داماد یهودی‌اش اسرائیل را بر منطقه مسلط کنند.

وی اضافه کرد: خجالت‌آورترین صحنه‌ها را در این دو سال اخیر از جهت رفتار و گفتار ترامپ نسبت به حکام سعودی شاهد بودیم. بعد از اینکه صدها میلیارد دلار اموال مردم مسلمان عربستان را به ترامپ هدیه داد ترامپ با کمال پررویی گفت این‌ها مثل گاو شیرده هستند که باید پول‌ها را از آنها گرفت و اگر دو هفته ما دستمان را از پشت سر آنها برداریم از بین می‌روند.

خجالت‌آورترین صحنه‌ها را در این دو سال اخیر از جهت رفتار و گفتار ترامپ نسبت به حکام سعودی شاهد بودیم. بعد از اینکه صدها میلیارد دلار اموال مردم مسلمان عربستان را به ترامپ هدیه داد ترامپ با کمال پررویی گفت این‌ها مثل گاو شیرده هستند که باید پول‌ها را از آنها گرفت و اگر دو هفته ما دستمان را از پشت سر آنها برداریم از بین می‌روند.

لاریجانی اظهار کرد: حکام سعودی به جای اینکه در مقابل این سخنان سخیف قدری به خود بیایند خود را حقیرتر کردند و به جای اعتراض به امریکا ده‌ها نفر از افراد متعهد هموطن خود را گردن زدند. این بردگی سیاسی از آنان یک چهره کلنگی ساخته که فعلا با پول پخش کردن حیاتی برای خودشان درست کرده ‌ند اما آبرویی ندارند.

رئیس مجلس ادامه داد: نکته سوم توانمندی جبهه مقاومت است که در دو دهه اخیر چهره منطقه را عوض کرده است. در جنگ های دهه قبل از سال 1948 تا 1973 دولت‌های عربی به نحوی علیه اسرائیل هم پیمان می‌شدند اما چون به قدرت های بزرگ تکیه داشتند غالبا موفق نمی شدند چون منافع و راهبرد قدرت های بزرگ با این کشورها یکی نبود و خود این دولت ها هم از نظر صداقت در کارشان نسبت به یکدیگر باوفا نبودند. اما در دو دهه اخیر جریان مقاومت در منطقه یک جریان عمیق مجاهد و پرانرژی شده که خیلی بیشتر از دولت ها توانمندی مبارزه با جریان ها مخرب در منطقه را دارد.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت حزب الله لبنان قدرتمند نبود آیا اسرائیل در جنگ 33 روزه شکست می خورد؟ من در همان زمان سفری به اروپا داشتم و یکی از رهبران اروپا که دوست اسراییلی هاست به من گفت امروز اولمرت یک جنازه سیاسی است و این نتیجه مقاومت بود. اگر مقاومت قوی نبود جنگ 22 روزه غزه و چند جنگ دیگر اسرائیل در غزه با شکست مواجه می شد؟ اگر مقامت در منطقه قوی نبود این تروریست‌های وحشی داعش در عراق و سوریه سرکوب می شدند؟ حالا امریکایی‌ها هر طرحی بدهند و برخی کشورهای پست منطقه از پشت به فلسطینی‌ها خنجر بزنند اما تا زمانی که جبهه مقاومت مصمم باشد این اقدامات به تعبیر قرآن کف روی آب است.

لاریجانی یادآور شد: نکته مهم این است که قدرت مقاومت امروز به لحاظ تجهیزات و گستردگی قابل مقایسه با چند سال پیش نیست و این نکته امیدوارکننده ای است و همین امر آنها را دستپاچه کرده که با ناپختگی طرح معامله مفتضح قرن را ارائه دهند. یکی از حرف‌های پوشالی که سردمداران امریکا در همین زمینه ها نسبت به ملت ایران مطرح می کنند، نهفته در اقتدار ایران است. می گویند ما توافق هسته ای را قبول نداریم لذا خارج شدند و تحریم های زیادی را علیه ملت ایران به طور قانونی وضع کردند بعد که دیدند کاری از پیش نبردند با آشفتگی به نحو متناقض هر روز سرشان را از پنجره اتاق خوابشان بیرون می آورند و فریاد می زنند می خواهیم مذاکره کنیم. می گوییم مذاکره دربارهد چه چیزی؟ می گویند درباره منطقه، قدرت موشکی و مسئله هسته‌ای.

نکته مهم این است که قدرت مقاومت امروز به لحاظ تجهیزات و گستردگی قابل مقایسه با چند سال پیش نیست و این نکته امیدوارکننده ای است و همین امر آنها را دستپاچه کرده که با ناپختگی طرح معامله مفتضح قرن را ارائه دهند. یکی از حرف های پوشالی که سردمداران امریکا در همین زمینه ها نسبت به ملت ایران مطرح می کنند، نهفته در اقتدار ایران است. می گویند ما توافق هسته ای را قبول نداریم لذا خارج شدند و تحریم های زیادی را علیه ملت ایران به طور قانونی وضع کردند بعد که دیدند کاری از پیش نبردند با آشفتگی به نحو متناقض هر روز سرشان را از پنجره اتاق خوابشان بیرون می آورند و فریاد می زنند می خواهیم مذاکره کنیم. می گوییم مذاکره دربارهد چه چیزی؟ می گویند درباره منطقه، قدرت موشکی و مسئله هسته‌ای.

وی افزود: درباره مسئله هسته‌ای مذاکره انجام شد، توافق شد و شورای امنیت بر آن صحه گذاشت، مذاکره مجدد چه معنا دار!؟ ضمناً این چه مذاکره‌ای است که اول شما تحریم‌های گسترده را علیه ملت ایران وضع می‌کنید و بعد حرف از مذاکره می زنید. این نحو مذاکره همان امتداد عمل تحریم انهاست. متاسفانه کشورهای منطقه آنقدر نسبت به این قداره‌بندهای سیاسی خاضع نشان دادند که این‌ها فکر می‌کنند می‌توانند ملت ایران را مجاب کنند. ملت ایران یک ملت متمدن و ریشه دار است که از یک رهبر مجاهد و هوشمند و با تدبیر برخوردار است. بساط فریبکاری تان را جمع کند. تصور می کنید مرتب تکرار کنید ما می خواهیم مذاکره کنیم با این تکرار سران کشورهای مختلف مجاب می شوند که شما راست می گویید یا فکر می کنید ملت ایران در برابر این حرف های سرسری شما مجاب می شوند که اینها می خواهند مذاکره کنند. چه مذاکره‌ای؟ این مثل آن می ماند که مشتی دزد اموال خانه ای را بدزدند و بعد در بزنند که آمدیم مذاکره کنیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: برخی می گویند این واقعیت منطقه است و زور است. پس زور است مذاکره نیست. وقتی دزدی در کشوری از خانه ای دزدی می کند با زور آن دزد را می گیرند نه با مذاکره. در صحنه بین المللی اما آن پلیسی که باید کاری کند خودش جزو سردمداران دزدهاست. پس باید خودمان قوی شویم. اینکه روی مسئله دفاعی کشورمان حاضر نیستم مذاکره کنیم چون راهی غیر آن وجود ندارد و خودشان می گویند ما به زور متوسلیم. پس این شعار مذاکره پوچ است.

وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقدامات متقابل علیه ستم امریکا در بحث اتمی آغاز شده و مستمرا هم ادامه خواهد یافت تا سر عقل بیایند. در مورد قدرت موشکی و برد موشک های مان چرا باید مذاکره کنیم؟ مگر با دشمنان ما در این زمینه مذاکره کردید و مگر خودتان پایبند مذاکرات سالت 1 و 2 با شوروی سابق بودید. اینها همه متأثر از همان تفکر منفعت طلبانه ای است که در زیربنای فکری آنهاست.

لاریجانی تأکید کرد: نگرانی انها در مسائل منطقه قابل درک است. آنها می خواهند عامل ثبات و امنیت منطقه که مقاومت است را سست کنند که کسی جلودار توطئه های انها در منطقه نباشد. غافل از اینکه جریان مقاومت یک جریان زاینده و روبه جلو است و هیچکس نمی تواند جلوی این بیداری را بگیرد و هر چه امریکایی ها طرح های قلابی صلح دهند و نیروهای خود را در منطقه بیشتر کنند این جریان مقاومت وسیع تر، قوی تر و آماده تر خواهد شد.

رئیس مجلس بیان کرد: امریکایی ها علت ناتوانی خود را در منطقه هنوز درک نکردند. چرا در افغانستان پس از چند دهه موفق نبودید؟ چرا مزدوران شما در عراق با شکست مواجه شدند؟ اگر عقل داشته باشند به ریشه ایننکته پی می برند که حضور هر چه بیشتر انها در منطقه عامل توسعه جریان مقاومت است.

وی سپس به راه های پیش روی مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: دو مسیر براساس تجربیات طرح های صلح پیشین بیشتر وجود ندارد. یک مسیر این است که امریکایی ها مثل همیشه دنبال طرح های سرگرم کننده برای پایمال کردن حقوق فلسطینی ها باشند طبعا در مقابل این روش یکمسیر بیشتر وجود ندارد و ان هم مقاومت اسن چون راهی آنها باقی نگذاشتند و طرح های صلح انها دروغین بوده و این هوشیاری سیاسی در منطقه به وجود آمده که مقاومت تنها مسیر است تاکنون هم جواب داده است و هر روز مقاومت قوی تر شده و نتیجه ان هم برای اسرائیل بسیار دردائرتر است.

لاریجانی ادامه داد: راه دیگر که یک راه حل سیاسی دموکراتیک است همان راهی است که رهبر معظم انقلاب در دو دهه اخیر مطرح کردند که مبتنی بر اسناد بین المللی است و شاید تنها راه سیاسی برای حل این اختلاف تاریخی طولانی است و ان هم برگزاری همه پرسی برای آینده فلسطین است که چهار جزء دارد. اول بازگشت اوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی است دومین جزء برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان است. جزء سوم تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت و چهارم تصمیم گیری از سوی نظام سیاسی منتخب اکثریت برای ساکنان غیر بومی این سرزمینهاست .

وی با بیان اینکه این یک راه حل معقول و دموکراتیک است، گفت: عجیب است کشورهایی که می گویند مبنای حکومت ما حقوق بشر، دموکراسی و رأی مردم است برای ملت فلسطین این راه را قبول نمی کنند. اکر دنبال حل مسئله به لحاظ سیاسی هستید این راهش است که بسیار معقول، منصفانه و مطابق معیارهای بین المللی است. اما اگر می خواهید حرف‌های متناقض قبلی خودتان را تکرار کنید نتیجه اش همین است که راهی جز مقاومت نیست.

رئیس مجلس یادآور شد: نتیجه حرف‌های متناقض امریکایی‌ها که یک روز ملت ایران را تروریست خطاب می کنند و یک روز دم از مذاکره و دوستی با ملت ایران می زنند این است که بزرگی ملت ایران را نشناختند. بعد از تحریم ها فکر می‌کردند کاری از پیش می برند اما امروز ملت ایران و همه بخش‌های نظام یک صدا هستند و باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید به استقلال اقتصادی خود تکیه کنند و نقاط ضعف خود را در بخش اقتصادی جبران کنند.

یکی از مسائل مهمی که امسال رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند و با این تحریمها راه معقول و سنجیده‌ای است این است که به درون اقتصادمان توجه بیشتری کنیم و خلاها را جبران کنیم و در زنجیره تولید حلقه های مفقود را از بین ببریم و به کارآفرینی توجه کنیم. نسل جوان تحصیلکرده و منابع انرژی آورده‌های بزرگی است که اگر رویکرد دولت به سمت داخل باشد می‌تواند ظرفیت بزرگی فراهم کند و این کار در حال انجام است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در چند هفته اخیر در مجلس و دولت درباره آن بحث شد موضوع مسکن بود که بسیار گران شده و باید علاجی پیدا می شد و زمین باید از بورس بازی خارج می شد. یک تصمیم بسیار هم گرفته شده که از سطح روستا تا شهرهای کوچک و بزرگ زمین برای زوج‌هایی که ازدواج می‌کنند با قیمت بسیار پایین منطقه در اختیارشان قرار گیرد که بابت زمین هزینه زیادی ندهند و این طرح بسیار مهمی است و هرسال باید یک میلیون مسکن ساخته شود. خوب است رسانه ها این را به اطلاع مردم برسانند که این جوانان از این طرح استفاده کنند.

لاریجانی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امسال رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کردند و با این تحریمها راه معقول و سنجیده‌ای است این است که به درون اقتصادمان توجه بیشتری کنیم و خلاها را جبران کنیم و در زنجیره تولید حلقه های مفقود را از بین ببریم و به کارآفرینی توجه کنیم. نسل جوان تحصیلکرده و منابع انرژی آورده‌های بزرگی است که اگر رویکرد دولت به سمت داخل باشد می‌تواند ظرفیت بزرگی فراهم کند و این کار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: راه شکستن تحریم ها این است که روی پای خودمان بایستیم و مخصوصا درباره کالاهای اساسی که قیمت های متفاوتی به خاطر دلال بازی ایجاد شده، راه حلی در حال بوجود امدن است که دست دلال ها قطع شود تا فشارهای بیرونی نتناند زمینه ناراحتی مردم فراهم شود. تأکید می کنم در شرایط فعلی بیش از گذشته انسجام و وحدت درونی کشور ضرورت دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند نکات اصلی امروز کشور مقابله در برابر این جریان امریکایی است که برای محاصره ایران هجوم آورده است و باید این محاصره را بشکنیم و لذا وحدت درونی امر ضروری، عقلانی و واجب است و ان‌شالله خداوند ملت ایران را باصلابت در این مسیر پیروز می‌گرداند.

انتهای پیام

captcha