سهم مراکز قرآنی شهرستان‌ها از بودجه چه میزان است
کد خبر: 3821200
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

سهم مراکز قرآنی شهرستان‌ها از بودجه چه میزان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ متن کامل لایحه بودجه سال‌جاری را که واکاوی کنیم کاهش ۷۳ درصدی بودجه قرآنی جلب توجه می‌کند، اما اگر سهم کلان هر بخش را کنار بگذاریم بخش‌های کوچکی نمود پیدا می‌کنند که باید میزان سهم آن‌ها از این بودجه در انجام فعالیت‌هایشان مشخص شود.

سهم مراکز قرآنی شهرستان‌ها از بودجه چه میزان استمتن لایحه بودجه سال 98 را که بررسی کنیم کاهش 73 درصدی اعتبارات فعالیت‌های قرآنی توجه هر فعال قرآنی را به خود جلب می‌کند البته این جلوه‌گری موضوع اصلی در این گزارش نیست. آنچه که در این گزارش دنبال می‌‌شود مربوط به سهم کلان بودجه فعالیت‌های قرآنی هم نیست بلکه سهم مراکز و مؤسسات قرآنی فعال در شهرستان‌ها از اعتباراتی است که هر ساله تقلیل می‌یابد. سهمی که مشخص نیست از مجموع 23 درصدی بودجه در نظر گرفته شده در بخش کلان این فعالیت‌ها در بخش‌های خرد آن چه میزان و تا چه حد است پازلی که فعالان قرآنی در مراکز و مؤسسات نیز خود به‌دنبال جوابی برای آن هستند تا بتوانند قطعاتی که از این پازل به‌روی زمین مانده است را کنار هم قرار دهند.

در این رابطه محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه اظهار کرد: با نگاه به اعتبارات دولت در چند ساله اخیر به مصوب بودجه فعالیت‌های قرآنی در متن لایحه بودجه شاهد سیر کاهش اعتباری در این بخش هستیم.
وی افزود: سیر نزولی کاهش اعتبارات قرآنی از سال 93 شروع شده و تا امروز ادامه دارد و این تقلیل به طبع در بخش کلان بر روی فعالیت‌های خرد تأثیرگذار است.
کرمیان با اشاره به فعالیت‌های مراکز و مؤسسات قرآنی با توجه به بودجه‌ها و اعتبارات پرداختی به آنان اظهار کرد: مؤسسات و مراکز قرآنی باید میزان سهم خود از بودجه‌ها را بدانند به‌ویژه مراکز قرآنی فعال در شهرستان‌ها؛ چراکه عمده کار و زحمات اجرای فعالیت‌های قرآنی بر دوش این مراکز است.
معاون قرآن و عترت استان کرمانشاه تصریح کرد: مراکز قرآنی فعال در شهرستان‌ها در ارتقای سطح سواد قرآنی بسیار مؤثر و تأثیرگذارند همچنین این مراکز در مناطقی فعالیت می‌کنند که از حساسیت برخوردارند.
وی با اشاره به نگاه برخی از مؤسسات قرآنی به فعالیت‌های قرآنی بدون دریافت اعتبار و به‌دور از هرگونه حمایت دولتی افزود: مؤسساتی در شهرستان‌ها بدون دریافت حتی سهمی از بودجه در سطح کشوری فعالیت‌های خود را گسترده‌اند که این خود جای تفکر از جانب مسئولان دارد. تا به کی این مراکز باید با دست خالی کاری در ابعاد و کیفیت کشور انجام دهند.
در پایان باید گفت آیا خواست مراکز و مؤسسات قرآنی از سهم خود برای دریافت اعتبارات چیزی ورای ذهن است، حال این خواست کوچکی است که حداقل اگر تصویبی برای بودجه است فعالیت‌های قرآنی این مراکز در نظر گرفته شود و میزان دریافت این مراکز کارشناسی شده در حوزه قرآن تشریح و به‌درستی آن را تعریف و میزان آن اطلاع‌رسانی شود.
انتهای پیام

captcha