فراخوان 25 سازمان اسلامی برای تظاهرات علیه معامله قرن
کد خبر: 3822159
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

فراخوان 25 سازمان اسلامی برای تظاهرات علیه معامله قرن

گروه بین‌الملل ـ 25 سازمان‌ و انجمن اسلامی کشورهای جهان، ملت‌های عربی و اسلامی را به برپایی تظاهرات علیه معامله قرن و محکومیت جنایت کنفرانس منامه فراخواندند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ کنفرانس منامه با عنوان «صلح به‌ خاطر شکوفایی اقتصادی» به‌ عنوان نخستین گام عملی برنامه صلح آمریکا در خاورمیانه معروف به «معامله قرن» از امروز، 4 تیرماه، فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا فردا  ادامه خواهد داشت.
 
در همین راستا دیروز، سوم تیرماه علما و اندیشمندان 25 انجمن و سازمان اسلامی از کشورهای مختلف جهان در نشستی در شهر استانبول ترکیه تأکید کردند: کنفرانس بحرین اقدامی خطرناک برای توطئه علیه مسئله فلسطین به منظور پایان‌ دادن به مهم‌ترین مسئله امت اسلام است.
 
در بیانیه علما و اندیشمندان حاضر در این نشست، که از سوی «شیخ محمد عبدالکریم»، دبیرکل انجمن علمای مسلمان قرائت شد، آمده است: «فلسطین سرزمینی اسلامی است که به همه امت تعلق دارد و بر همه مسلمانان واجب است که برای آزادی آن از سلطه صهیونیست‌های غاصب تلاش کنند و هیچ کس نباید ذره‌ای از خاک آن عقب‌نشینی و به حق صهیونیست‌ها در آنجا اقرار کند».
 
اتحادیه جهانی علمای مسلمان، انجمن علمای مسلمان لبنان، انجمن علمای اهل‌سنت، شورای علمای فلسطین در خارج، انجمن علمای مغرب عربی، شورای اسلامی سوریه، دارالافتاء لیبی، انجمن علمای اهل‌ سنت ترکیه، هیئت علمای لیبی، انجمن علمای مسلمان الجزایر، هیئت علمای سودان، هیئت علمای مسلمان در عراق و مرکز اسلامی علوم شرعی سنگال از جمله نهادهای شرکت‌کننده در نشست استانبول بودند.
 
همچنین در واکنش به کنفرانس اقتصادی منامه و به دعوت جنبش آزادی‌بخش فلسطین «فتح»، فلسطینیان در شهرهای مختلف این کشور و برخی شهرهای مختلف جهان، دیروز، سوم تیرماه علیه معامله قرن به خیابان‌ها آمده و با آتش زدن عکس ترامپ و مقامات بحرینی تظاهرات کردند.

کنفرانس منامه در حالی امروز در پایتخت بحرین آغاز می‌شود که طرف‌های فلسطینی آن را تجاوزی آشکار به حقوق مردم فلسطین می‌دانند و در آن حضور ندارند.

یادآور می‌شود 100 روحانی لبنانی و فلسطینی نیز روز یکشنبه، دوم تیرماه، نیز طی نشستی به همت انجمن علمای فلسطین در لبنان در شهر «صیدا» واقع در جنوب این کشور گرد هم آمدند و امت اسلام را به ایفای نقش و وظیفه خود مبنی بر دفاع از مسائل امت مسلمان و بیش از همه مسئله فلسطین فراخواندند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha