برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی قزوین در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: 3822636
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
پس از دو سال وقفه؛

برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی قزوین در هاله‌ای از ابهام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد استان قزوین در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ها حاکی از این است که طبق ابلاغیه وزارت ارشاد، شورای توسعه قرآنی باید زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی باشد و نباید جلسه‌ای به‌صورت جداگانه برگزار کند، گفت: ما ابلاغیه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و مشکلی نیز در برگزاری جلسات نداریم.

شورای توسعه قرآنی قزوین در اولین فرصت برگزار می‌شود

با وجود اهمیت جایگاه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سیاست‌گذاری‌ها و تعیین برنامه‌ها و راهبردهای استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی شاهد برگزار نشدن آن در استان قزوین هستیم. قریب به 2 سال از آخرین جلسه شورای توسعه قرآنی در استان قزوین می‌گذرد و برگزاری آن با اماواگرهایی روبرو است.
برای بررسی آخرین وضعیت برگزاری شورای توسعه قرآنی در استان با دبیر این شورا که مسئولیت آن با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین است گفت‌وگویی انجام دادیم تا در جریان آخرین وضعیت آن باشیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، دبیر شورای توسعه قرآنی قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در پاسخ به علت راکد بودن جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح استان قزوین و برگزار نشدن جلسات این شورا اظهار کرد: از زمان حضور من در مسئولیت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد استان قزوین تنها 3 ماه می‌گذرد با این‌حال قطعاً برنامه‌ای برای توسعه فرهنگ قرآنی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین افزود: البته جلساتی با پیشکسوتان و جوانان و فعالان قرآنی استان و انجمن قرآن و نهج‌البلاغه این اداره کل برگزار شده و ما نیز توجه جدی برای شورای توسعه قرآنی خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین تأکید کرد: برنامه‌هایی برای برگزاری جلسات این شورا در استان داریم و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که شنیده‌ها حاکی از این است که طبق ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد این شورا زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی باید باشد و دیگر نباید جلسه‌ای به‌صورت جداگانه داشته باشد، گفت: ما ابلاغیه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ایم و مشکلی نیز در برگزاری این جلسات نداریم.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با تأکید بر اینکه پیگیر برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی خواهیم بود و این جلسه زمان‌بر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: جلسات این شورا در اولین فرصت برگزار می‌شود و زمان برگزاری آن نیز به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha