شورای توسعه قرآنی قزوین وجود خارجی ندارد
کد خبر: 3823268
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

شورای توسعه قرآنی قزوین وجود خارجی ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قائم‌مقام امام‌جمعه قزوین در شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی استان قزوین در خصوص وضعیت شورای توسعه قرآن در استان قزوین گفت: این شورا در حال حاضر عملاً از جایگاه اداری وجود خارجی ندارد و مباحث آن ذیل شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود.

شورای توسعه قرآنی قزوین در حال حاضر وجود خارجی ندارد

کاظم زمانی، از فعالان فرهنگی استان و قائم‌مقام آیت‌الله عابدینی در شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی استان قزوین‌، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در خصوص وضعیت شورای توسعه قرآن در استان با اعلام اینکه این شورا در حال حاضر عملاً جایگاه اداری و وجود خارجی ندارد و مباحث آن ذیل شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود، اظهار کرد: دلیل این امر ارسال نامه‌ای از سوی وزارت‌خانه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که طی آن استان‌های مختلف ملزم شدند تا شورای توسعه را ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: بعد از ارسال این نامه عملاً شوراهای گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها تعطیل شد و مسئولان استان‌ها ملزم شدند مباحث مختلف مربوط به امور قرآنی را تحت نظر شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار دهند.

زمانی یادآور شد: این شورا که در ابتدای امر با جدیت تام فعالیت خود را در استان قزوین آغاز و جلسات مختلفی نیز در استان در این راستا برگزار شد و با مسئولان دستگاه‌های مختلف استان نیز صحبت‌هایی برای حضور شخص مدیران در جلسات این شورا دایر شد.

بی‌اهمیتی مدیران استان قزوین به شورای توسعه قرآنی

قائم‌مقام آیت‌الله عابدینی در شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر قریب به 2 سال است که در استان قزوین شورای توسعه قرآنی و شورای فرهنگ عمومی برگزار نشده است؛ چرا که جلسات نیم‌بند گذشته که برگزار شد نیز در عمل خروجی مثبتی نداشت چرا که تشکیل این شورا در دوره‌های قبل به‌گونه‌ای بود که اکثر مدیران دستگاه‌های مختلف استان علی‌رغم حضور امام‌جمعه در این جلسه شرکت نمی‌کردند و کارشناس جزئی را به‌عنوان نماینده برای شرکت در جلسات شورا می‌فرستادند که حضورشان کارایی نداشت.

این فعال فرهنگی بیان کرد: مسئولیت این شورا با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین و جانشین آن نیز استاندار قزوین است، همچنین مسئولیت دبیری شورای فرهنگ عمومی نیز با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی ادامه داد: باید عزم جدی در دستگاه‌ها وجود داشته باشد تا با توجه به ظرفیت آن‌ها مباحث مختلف فرهنگی مورد بررسی قرار بگیرد. باید دبیرخانه فعالی در این حوزه تشکیل می‌شد که پیگیر امور بوده و ضعف‌های موجود را حل می‌کرد اما چنین دبیرخانه‌ای نداشتیم.

قائم‌مقام آیت‌الله عابدینی در شورای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی استان قزوین در پایان با بیان اینکه شورای توسعه قرآنی مصوبه شورای عالی فرهنگی را داشت و کاملاً قانونی بود، گفت: تغییر سریع تصمیمات در حوزه مسائل فرهنگی و ادغام آن مورد نقد است و موجب ناکام ماندن ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها و آسیب جدی در این حوزه می‌شود.

انتهای پیام

captcha